Inovaţie din trecut. Navele de transport ar putea fi dotate cu pânze, cunoscute sub numele de WindWings pentru a reduce consumul de carburant / Nava Pyxis Ocean a făcut prima călătorie

  • Nava Pyxis Ocean, echipată cu structuri asemănătoare unor pânze, cunoscute sub numele de WindWings, a navigat din China până în Brazilia în cadrul unui proiect pilot de utilizare a energiei eoliene pentru a o propulsa parţial.
  • Navele de transport pe care sunt instalate trei WindWings, ar putea consuma cu 30% mai puţin combustibil, potrivit Cargill, care a închiriat nava pentru proiectul pilot.
  • Transportul maritim produce 3% din emisiile de carbon la nivel mondial, iar industria îşi propune să ajungă la un nivel net zero "până în 2050 sau în jurul acestei date", conform unui acord încheiat în iulie.
Urmărește
2393 afișări
Imaginea articolului Inovaţie din trecut. Navele de transport ar putea fi dotate cu pânze, cunoscute sub numele de WindWings pentru a reduce consumul de carburant / Nava Pyxis Ocean a făcut prima călătorie

Inovaţie din trecut

Vechile metode de trasport îmbunătăţite cu tehnologie modernă ar putea fi unul dintre răspunsurile la problemele de mediu.

Pyxis Ocean, un navă cu o lungime de 229 de metri şi o lăţime de 32 de metri, seamănă cu orice altă navă de transport de mărfuri, dar vine cu o mare diferenţă: este echipat cu două vele mari şi rigide, cunoscute sub numele de WindWings, relatează CNBC.

Aceste aripi înalte de 37,5 metri folosesc energia eoliană pentru a ajuta la propulsia navei şi, astfel, reduc cantitatea de combustibil pe care o utilizează, într-un efort de reducere a emisiilor de carbon - transportul maritim este responsabil pentru aproape 3% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel mondial.

Nava a pornit din Shanghai, China, la 1 august, iar călătoria sa a dus-o în septembrie la Paranagua, Brazilia, înainte de a pleca spre insula spaniolă Tenerife şi apoi spre Polonia. Aripile au fost rabatate atunci când nava a acostat în porturi în timpul călătoriei sale.

Calculele Cargill sugerează că WindWings ar putea contribui la o reducere de aproximativ 30% a consumului de combustibil fosil atunci când trei aripi sunt instalate pe o navă nou construită - dar dacă nava respectivă este alimentată cu biocombustibil, această cifră ar putea ajunge până la 50%, a declarat Dieleman.

În iulie, industria maritimă a convenit să reducă emisiile la zero "până în 2050 sau în jurul acestui an", dar, având în vedere dimensiunea şi complexitatea sectorului, probleme precum lipsa combustibililor ecologici, ar putea împinge data mult mai sus.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici