- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
INS: Comerţul cu autovehicule a crescut cu 16,5% în ianuarie faţă de aceeaşi lună din 2010
Comerţul cu autovehicule a crescut în luna ianuarie cu 16,5% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, iar vânzările de motociclete, piese şi accesorii aferente, întreţinerea şi repararea motocicletelor au urcat uşor, cu 1,7%, potrivit datelor Institutului Naţionale de Statistică (INS).
Creşterea comerţului în aceste sectoare a determinat un avans în serie ajustată al volumului cifrei de afaceri în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor de 7,7%.
În serie brută volumul cifrei de afaceri a urcat cu 10,7%.
Calculul volumului cifrei de afaceri din comerţ prin ajustarea la numărul de zile şi sezonalitate este o metodă recomandată de regulamentele europene pentru indicatorii pe termen scurt, prin care se corectează unele efecte temporare şi se elimină valorile extreme.
Comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor include toate activităţile, cu excepţia fabricării şi închirierii, privind autovehiculele şi motocicletele, inclusiv camioane, cum ar fi vânzarea cu ridicata şi cu amănuntul a vehiculelor noi şi second hand, repararea şi întreţinerea vehiculelor şi vânzarea cu ridicata şi cu amănuntul a pieselor şi accesoriilor pentru autovehicule şi motociclete.
Comparativ cu decembrie 2010, în ianuarie acest an comerţul cu autovehicule a scăzut în termeni ajustaţi sezonier cu 1,8%, în timp ce vânzările de motociclete, piese şi accesorii aferente, precum şi întreţinerea şi repararea motocicletelor au urcat cu 1,7%.
Serviciile de piaţă prestate populaţiei au urcat atât faţă de luna anterioară, cât şi faţă de ianuarie 2010, cu 0,5% şi, respectiv, cu 7,6%.
Serviciile de piaţă prestate populaţiei sunt acele activităţi care fac obiectul vânzării şi cumpărării pe piaţă - având ca principal beneficiar populaţia - şi sunt produse de societăţi ale căror venituri provin în proporţie de cel puţin 50% din vânzarea producţiei proprii, indiferent de denumirea preţurilor practicate (tarif, taxă, preţ de vânzare).
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Guvernul PSD – PNL a distribuit presei scrisoarea Guvernului ucrainean trimisă acum 9 luni care explică de ce George Simion are interdicţie în Ucraina
-
Rareş Bogdan, despre scrisoarea Kievului: Ciolacu minte, şi-l doreşte cu disperare pe Simion în turul 2
-
Iohannis s-a văzut cu Scholz la Berlin: discuţii despre stimularea investiţiilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO