Inteligenţa artificială va reduce costuri de forţă de muncă cu 80 miliarde dolari în 2026

Compania de consultanţă Gartner previzionează că inteligenţa artificială conversaţională va reduce costurile forţei de muncă necesare în centrele de contact cu până la 80 de miliarde USD în 2026.

Urmărește
427 afișări
Imaginea articolului Inteligenţa artificială va reduce costuri de forţă de muncă cu 80 miliarde dolari în 2026

Se estimează că în 2022 volumul cheltuielilor efectuate de utilizatorii finali din întreaga lume pentru soluţii de inteligenţă artificială conversaţională din centrele de contact va atinge valoarea de 1,99 miliarde USD.

„Gartner estimează că în prezent există aproximativ 17 milioane de agenţi de contact center la nivel mondial”, a declarat Daniel O’Connell, VP analist la Gartner, completând: „Multe organizaţii se confruntă cu provocarea ridicată de lipsa de personal în rândul agenţilor şi de necesitatea de a reduce cheltuielile cu forţa de muncă, care pot reprezenta până la 95% din costurile centrului de contact. Inteligenţa artificială conversaţională sporeşte eficienţa agenţilor, îmbunătăţind în acelaşi timp experienţa clienţilor”, a adăugat Daniel O’Connell.

Gartner consideră că una din 10 interacţiuni cu agenţii va fi automatizată folosind AI până în 2026, în creştere de la valoarea de circa 1,6% înregistrată pentru interacţiunile ce au loc astăzi. Inteligenţa artificială conversaţională poate automatiza întreaga interacţiune cu clienţii unui centru de contact sau o parte a acesteia, atât prin canale vocale, cât şi prin canale digitale, prin voiceboţi sau chatboţi, şi se aşteaptă că în termen de doi ani va genera beneficii de transformare pentru organizaţiile de servicii şi asistenţă pentru clienţi.

„În timp ce automatizarea unei interacţiuni complete – cunoscută şi sub denumirea de limitare (call containment) sau deviere a apelurilor (call deflection) – corespunde unor economii semnificative de costuri, există şi o valoare în limitarea parţială a aplelului, cum ar fi automatizarea identificării numelui clientului, a numărului de identificare şi a motivului apelului. Captarea acestor informaţii folosind AI ar putea reduce până la o treime din timpul de interacţiune care ar fi necesar de obicei unui agent uman”, a spus O’Connell.

Adoptarea este limitată de complexitatea tehnică şi peisajul fragmentat al ecosistemului de furnizori de soluţii

Deşi beneficiile AI conversaţionale sunt convingătoare pentru clienţi, tehnologia este încă în proces de maturizare. Un peisaj fragmentat al furnizorilor şi complexitatea implementărilor vor avea ca rezultat o adoptare limitată în următorii doi ani.

„Implementarea AI conversaţionale solicită resurse profesionale costisitoare în domenii precum analiza datelor, graficele de cunoştinţe şi înţelegerea limbajului natural”, a spus O’Connell. „Odată construite, capacităţile AI conversaţionale trebuie să fie susţinute, actualizate şi menţinute în mod continuu, ceea ce duce la costuri suplimentare”, a completat O’Connell.

Implementările complexe, la scară largă, de soluţii AI conversaţionale pot dura mai mulţi ani, pe măsură ce sunt construite mai multe fluxuri de apeluri, iar fluxurile de apeluri existente sunt ajustate pentru a fi îmbunătăţite. Gartner estimează un cost de integrare de 1.000 USD până la 1.500 USD per agent AI conversaţional, deşi unele organizaţii menţionează costuri de până la 2.000 USD per agent. Prin urmare, adoptarea timpurie a IA conversaţionale va fi dirijată în principal de organizaţii cu 2.500 sau mai mulţi agenţi şi care dispun de un buget pentru a implica resursele tehnice necesare.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici