INTERVIU cu Norbert Hofer, ministrul austriac al Transporturilor. Ce spune acesta despre infrastructură, inclusiv în România

Linia de tren cu ecartament lat nu este o concurenţă pentru România, spune Norbert Hofer, ministrul federal austriac pentru transport, într-un interviu acordat dr. Alex Todericiu. Oficialul austriac a vorbit şi despre românii din Austria. Hofer va vizita ţara noastră în anul 2019.

Urmărește
2272 afișări
Imaginea articolului INTERVIU cu Norbert Hofer, ministrul austriac al Transporturilor. Ce spune acesta despre infrastructură, inclusiv în România

Sursa FOTO: foto: bmvit.gv.at

„Linia de tren cu ecartament lat nu-i o concurenţă pentru România!“

"Dunărea este o cale de transport importantă. Ne ajută să transportăm nepoluant marfă. Societatea „via donau“ (vezi viadonau.org) depune eforturi susţinute să menţină navigabilitatea Dunării"

"M-am aflat şi în ultima campanie electorală pentru preşedinţia federală într-un contact favorabil cu grupa de populaţie românească din Austria şi doresc să cultiv în continuare aceste bune relaţii"

Sunt doar câteva dintre declaraţiile oficialului austriac, Norbert Hofer, care va face o vizită la Bucureşti în anul 2019.

Redăm integral interviul realizat de dr. Alex Todericiu, preşedinte Export Club, cu ing. Norbert Hofer, ministrul federal austriac pentru transport, inovaţie şi tehnologie:

Alex Todericiu: Ca ministru al Transporturilor în funcţie aţi promis recent o nouă candidatură pentru funcţia de preşedinte federal al Austriei în mod public pentru anul 2022. Vedeţi astfel ministerul dumneavoastră ca pe o cale spre următorul vârf de carieră? Care sunt paşii semnificativi pe care îi faceţi deja în acest scop?

Norbert Hofer: Sunt trup şi suflet Ministru al Transporturilor. Sunt foarte motivat de punerea în practică a programului de guvernare dedicat până în 2022. Mă concentrez pe aceasta în totalitate. Alegerile pentru Preşedinţia federală nu mă preocupă în prezent.

Alex Todericiu: Deoarece dumneavoastră gândiţi în mod evident vizionar şi elaboraţi planuri concrete, vă rog să-mi permiteţi câteva întrebări de tip spot. Vă puteţi imagina pentru 2022 o piaţă comună europeană mai puternică? Austria 3.0 dupa 2022 se va transforma într-o a doua Elveţie cu elemente puternice de democraţie directă? Intervenţionismul de stat cu viteza de 140 (intervievatul meu şi-a propus să crească viteza maximă de deplasare admisă pe autostrăzile austriece, fapt ce i-a adus şi reproşuri din partea acelora care sunt de părere că există o serie de alte subiecte mai importante pe agenda unui ministru al transporturilor) va fi aplicabil de exemplu şi în domeniul agrar? Susţineţi apariţia unei republici austriece mai suple, mai frugale ca paspartu pentru noi şi mai bune locuri de muncă, pentru creştere economică şi prosperitate? Digitalizarea ar putea să raţionalizeze locuri de muncă şi la nivelul politicii de rang înalt?

Norbert Hofer: Îmi pot imagina foarte bine o piaţă comună europeană mai puternică. Noi avem nevoie de o Europă puternică economic. Introducerea democraţiei directe, începând din 2022 este ancorată stabil în programul de guvernare. În ceea ce priveşte domeniul agrar, îmi pot imagina aici o dezvoltare viitoare pozitivă, în măsura în care acordarea subvenţiilor va avea loc foarte transparent. Noi dorim să ne concentrăm şi asupra dezvoltării în continuare a bazei de date a subvenţiilor şi ajutoarelor de stat (referitor la „Transparenzdatenbank“, vezi transparenzportal.gv.at) pentru a transparentiza şi mai bine alocările. O republică suplă şi chivernisită este întotdeauna un garant al succesului. Este astfel cu atât mai îmbucurător ca putem, pentru prima dată după zeci de ani, să prezentăm un buget echilibrat şi putem raporta - pentru prima dată, după admiterea în Uniunea Europeană - un excedent bugetar. Dorim să continuăm pe aceasta cale. Prin digitalizare nu ar trebui să dispară locuri de muncă în economie ci vor apărea unele noi. În ceea ce priveşte politicienii de vârf, digitalizarea va putea să înlocuiască un politician ales cu comportament de vot în Parlament la fel de puţin cum o va face cu un consilier ministerial.

Alex Todericiu: Politicianul guvernamental Norbert Hofer se va reflecta mai târziu, în faţa oglinzii istoriei contemporane. Unde se încheie figura politică şi prin ce începe omul Hofer?

Norbert Hofer: Eu nu schimb viteza între politician şi persoană privată. Oamenii din jurul meu vă pot confirma aceasta oricând. Şi nici nu ar funcţiona bine pe termen lung. A fi Ministru al Transporturilor nu e un rol!

Alex Todericiu: Ca Preşedinte Federal aţi fi avut probabil mai mult timp să vă preocupaţi direct de cuprinzătoarele interese ale populaţiei austriece. Ca Ministru Federal sunteţi sărbătorit mai degrabă pentru câştigarea micilor revoluţii cotidiene. Vă şi nemultumeşte aceasta pe undeva?

Norbert Hofer: Domeniul meu de activitate este extrem de pasionant şi-mi exercit această însărcinare cu mare plăcere.

Alex Todericiu: Urmăriţi un plan principal pentru viitoarea dumneavoastră candidatură? Şi dacă aveţi în acest sens vreun mesaj pentru grupa de populaţie româneasca din Austria cât şi pentru austriecii de origine din România?

Norbert Hofer: M-am aflat şi în ultima campanie electorală pentru preşedinţia federală într-un contact favorabil cu grupa de populaţie românească din Austria şi doresc să cultiv în continuare aceste bune relaţii.

Alex Todericiu: Susţineţi o mai bună incluziune socială a unor grupe de populaţie care trăiesc deja în Austria dar nu sunt încă recunoscute legal, cum ar fi: sârbii, polonezii şi românii?

Norbert Hofer: Grupele de populaţie amintite sunt deja foarte bine integrate în Austria. Vom contribui în continuare la îmbunătăţirea acestei incluziuni.

Alex Todericiu: Mari firme româneşti îşi propun să dezvolte cuprinzător reţeaua de cale ferată la nivel supraregional pentru transportul de mărfuri. Este astfel de înţeles că România îşi doreşte să transporte şi propriile produse în piaţa comună europeană. Se găsesc în piaţa Europei Centrale şi de Est proiecte existente sau în fază de proiect, cum ar fi www.breitspuhr.com (linia de tren cu ecartament lat) care se concurează! Ce reprezintă aceasta pentru dumneavoastră, ca Ministru Federal al Transporturilor?

Norbert Hofer: Vedem proiectul liniei de tren cu ecartament lat nu drept o concurenţă pentru România ci ca o importantă completare, care va asigura oportunităţi de afaceri suplimentare.

Alex Todericiu: Care vă sunt politicile sectoriale pentru calea dunăreană până la vărsare, care includ şi sprijină atât de necesarele măsuri pentru asigurarea navigabilităţii pe Dunărea noastră?

Norbert Hofer: Dunărea este o cale de transport importantă. Ne ajută să transportăm nepoluant marfă. Societatea „via donau“ (vezi viadonau.org) depune eforturi susţinute să menţină navigabilitatea Dunării.

Alex Todericiu: Când ne-am cunoscut, în timpul campaniei dumneavoastre electorale (dl. ing. Hofer a candidat din partea Partidului libertăţii, FPÖ, şi a piedut în 2016 alegerile pentru preşedinţia Austriei), mi-aţi spus că aţi fi avea în plan o vizită în România, împreună cu familia. Deoarece Bucureştiul va deţine în prima jumătate a anului 2019 preşedinţia Consiliului Uniunii Europene vom avea posibilitatea să vă salutăm acolo sau – aşa cum am mai vorbit la un moment dat - vă vom întâlni, drept oaspete binevenit al Landler-ilor (grupă de populaţie din Ardeal provenită din Austria)?

Norbert Hofer: Voi vizita Bucureştiul în prima jumătate a lui 2019 şi mă bucur deja.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici