Planul a fost prezentat Comisiei Europene într-un proiect de decret, la începutul acestei luni.
Decretul vine în completarea unei legi aprobate în octombrie anul trecut, care restricţionează serviciul UberPOP şi alte servicii de folosire în comun a maşinilor.
Legea interzice şoferilor privaţi să ofere servicii de transport prin intermediul softului de geolocalizare al Uber, care le permite să intre în contact cu pasagerii.
„Obiectivul înfiinţăruu unui registru electronic care să arate disponibilitatea taximetriştilor este de modernizare a profesiei respective, pentru îmbunătăţirea contactului între cerere şi ofertă”, se arată în decret.
Franţa este una dintre ţările în care serviciile de taximetrie oferite online de compania americană Uber au fost primite cu ostilitate de şoferii tradiţionali.
Şoferii de taxi din unele oraşe franceze plătesc sume de ordinul sutelor de mii de euro pentru licenţe de transport, al căror număr este limitat.
Uber Technologies a suspendat în iulie unul dintre principalele servicii ale companiei din Franţa, Uberpop, destinat şoferilor fără licenţă de taximetrie, la o zi după ce doi directori ai companiei au fost puşi sub acuzare pentru furnizarea unui serviciu ilegal.
Statul francez şi Uber s-au reclamat reciproc la Comisia Europeană, care analizează cazul.
Uber Technologies desfăşoară operaţiuni în 57 de ţări, compania fiind evaluată la 50 de miliarde de euro.