- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Întreţinerea căilor ferate va fi finanţată şi de la buget, nu doar din veniturile proprii ale CFR SA
Guvernul a decis că întreţinerea infrastructurii feroviare, aflată în administrarea CFR SA, va fi finanţată şi de la bugetul de stat, nu doar din veniturile proprii ale companiei, atrase prin colectarea taxei de utilizarea a infrastructurii (TUI).
Decizia a fost luată în şedinţa de joi, prin ordonanţă de urgenţă. Proiectul a fost iniţiat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
În prezent, veniturile din TUI acoperă aproximativ 35% din cheltuielile pentru întreţinerea infrastructurii, astfel că sumele pe care Guvernul trebuie să le asigure pentru întreţinerea, reparaţia şi exploatarea infrastructurii feroviare sunt de aproximativ 1,4 miliarde de lei pe an.
Pentru acest an, CFR SA estimează că Guvernul ar trebui să aloce un minim de 400 milioane lei, ca sume în completarea veniturilor proprii, astfel încât să asigure funcţionarea infrastructurii la parametrii similari de anul trecut.
În nota de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă, MTI arată că această subvenţie socială se va constitui ca o completare a veniturilor proprii ale companiei CFR SA obţinute din taxa de utilizare a infrastructurii şi va fi utilizată pentru suportarea contravalorii întreţinerii şi menţinerii funcţionalităţii infrastructurii feroviare.
"Alt argument foarte important în susţinerea acestei modificări este acela că, în urma punerii în funcţiune a tronsoanelor de cale ferată modernizate de pe Coridorul IV paneuropean viteza de circulaţie a crescut, iar parametrii tehnici impun o verificare şi întreţinere mult mai exigentă. În lipsa fondurilor necesare, CFR SA nu va putea întreţine, la parametrii stabiliţi prin construcţie, aceste tronsoane, ceea ce va duce la pierderea garanţiei lucrărilor şi, în consecinţă, la adoptarea de măsuri restrictive în scopul asigurării siguranţei circulaţiei", se arată într-un comunicat al MTI.
Dacă CFR SA nu va putea să menţină infrastructura la parametrii de siguranţă, va introduce noi restricţii de viteză şi vor apărea noi puncte periculoase, ceea ce va conduce la creşterea timpilor de mers şi întârzieri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO