Autoritatea de concurenţă şi pieţe din Marea Britanie (CMA) a anunţat deschiderea unei investigaţii formale cu privire la investiţia de 2,3 miliarde de dolari a Alphabet în startup-ul de inteligenţă artificială Anthropic, cunoscut pentru chatbot-ul Claude.
După ce a cerut comentarii publice în această vară, CMA a declarat joi că dispune de „informaţii suficiente” pentru a începe o investigaţie iniţială asupra posibilelor efecte negative pentru concurenţa din Marea Britanie.
Investigaţia va începe oficial pe 19 decembrie, când CMA va decide dacă va merge la o a doua fază a investigaţiei, care implică o analiză mai detaliată.
În primele luni ale anului 2023, Alphabet a investit iniţial 300 de milioane de dolari în Anthropic, urmată de o investiţie suplimentară de 2 miliarde de dolari.
De altfel, Amazon a investit chiar mai mult în Anthropic, suma ridicându-se la 4 miliarde de dolari. Deşi CMA a refuzat să investigheze această investiţie luna trecută, motivul ar fi că cifra de afaceri a Anthropic în Marea Britanie nu depăşea 70 de milioane de lire sterline.
CMA nu a dat detalii specifice, însă o componentă a investiţiei de 2,3 miliarde de dolari a Alphabet a determinat o analiză mai în detaliu, având în vedere că Gemini, produs de Google, concurează direct cu Claude. Ambele companii furnizează modele de limbaj mare clienţilor mici şi mediilor de afaceri.