Investiţii în lux. În Europa, arta, maşinile de epocă, ceasurile şi vinul sunt cele mai populare

  • Arta, maşinile de epocă, ceasurile, vinul şi bijuteriile sunt cele mai populare investiţii în rândul europenilor bogaţi.
  • Knight Frank Wealth Report 2021 a fost realizat cu Informaţii culese în pandemie.
Urmărește
128 afișări
Imaginea articolului Investiţii în lux. În Europa, arta, maşinile de epocă, ceasurile şi vinul sunt cele mai populare

Investiţii în lux. În Europa, arta, maşinile de epocă, ceasurile şi vinul sunt cele mai populare

Arta, maşinile de epocă, ceasurile, vinul şi bijuteriile sunt cele mai populare investiţii în rândul europenilor bogaţi care îşi cultivă astfel pasiunile, arată Knight Frank Wealth Report 2021 realizat cu informaţii culese în pandemie.

Pe locurile următoare se găsesc whiskey-urile rare, genţile de lux, mobila, diamantele colorate şi monedele rare, de colecţie, conform ZF.

Analiza Knight Frank arată în ce investesc oamenii cu bani în diferite regiuni din lume, e vorba de investiţiile realizate din pasiune, dar care au şi raţionament de business în spate. Este interesant de remarcat că locuitorii din Orientul Mijlociu cumpără mai degrabă diamante colorate (locul cinci în preferinţe), iar ruşii colecţionează monede rare (tot locul cinci). Arta este numărul unu aproape peste tot în lume, excepţie fac Asia şi Africa, unde cel mai frecvent răspuns privind investiţiile din pasiune au fost ceasurile.

Este cunoscut faptul că oamenii cu venituri mari îşi cultivă pasiunile, un ceas de lux ajungând să coste zeci de mii de euro spre exemplu. Modelele rare, vândute în licitaţii, au însă preţuri de ordinul milioanelor de euro. La fel se întâmplă cu bijuteriile şi, în mod surprinzător, chiar şi cu genţile. Poate cel mai cunoscut exemplu este modelul Birkin al casei Hermes.

Knight Frank Wealth Report 2021 arată însă că aceste achiziţii din pasiune sunt de cele mai multe ori investiţii. Mai exact, în zece ani valoarea tuturor acestor zece categorii de produse a crescut, ritmul variind de la 22% în cazul pieselor de mobilier, la 478% în ceea ce priveşte whiskey-urile rare. O sticlă de vin bun, de colecţie, cumpărată acum zece ani este acum cu 127% mai valoroasă (valorează de peste două ori mai mult).

În ceea ce priveşte însă 2020, un an marcat de pandemia de Covid-19, aici evoluţiile sunt contrastante. Valoarea genţilor s-a apreciat cel mai mult, cu 17%. Tot pe plus au rămas şi investiţiile în vin, maşini de epocă, ceasuri şi mobilă. La polul opus, pe minus sunt arta (-11%), whiskey-urile rare (-4%), diamantele colorate (-1%), bijuteriile (-1%) şi monedele (-1%). Astfel de investiţii însă sunt gândite mai degrabă pe termen lung, astfel că valoarea lor trebuie evaluată pe o perioadă mai lungă de timp.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici