Investiţiile în cercetare au crescut la nivel global în 2018; Apple revine pe primul loc în topul celor mai inovative companii

Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare ale companiilor au crescut cu 11% în 2018 la nivel global, ajungând la un total de 782 de miliarde de dolari, conform unei analize anuale efectuate de echipa PwC Strategy& a celor mai mari 1000 de companii listate din lume în funcţie de investiţiile pentru cercetare şi dezvoltare.

Urmărește
667 afișări
Imaginea articolului Investiţiile în cercetare au crescut la nivel global în 2018; Apple revine pe primul loc în topul celor mai inovative companii

Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare ale companiilor au crescut cu 11% în 2018 la nivel global, ajungând la un total de 782 de miliarde de dolari, conform unei analize anuale efectuate de echipa PwC Strategy& a celor mai mari 1000 de companii listate din lume în funcţie de investiţiile pentru cercetare şi dezvoltare. 

”Pe plan local, exemplele recente de succes precum UiPath, Bitdefender sau Gecad ne dau încrederea că sectorul tehnologiei informaţiei din România poate da jucători care să fie relevanţi la nivel global. Mai mult, există premisele ca, în ariile lor de competenţă, aceştia să creeze tehnologii care să conducă următorul val al dezvoltării pe o piaţă extrem de competitivă şi care investeşte considerabil în cercetare şi dezvoltare”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partner, PwC România.

La nivel global, toate regiunile au înregistrat o creştere a investiţiilor în cercetare şi dezvoltare în ultimul an, majorări semnificative înregistrându-se în China (+34%) şi Europa (+14%), în vreme ce în America de Nord (+7,8%) şi Japonia (+9,3%) ratele de creştere ale investiţiilor în acest domeniu au fost mai lente.

Per total, intensitatea investiţiilor în cercetare şi dezvoltare - raportul dintre cheltuielile acestea şi vânzările totale ale companiilor - rămâne la un nivel record de 4,5%. 

„În ultimii ani, companiile au fost nevoite să investească tot mai mult în cercetare şi dezvoltare pentru a rămâne competitive. În ciuda unui nivel record al investiţiilor în acest domeniu, concluziile studiului arată că performanţa în inovaţie nu se obţine doar prin creşterea cheltuielilor. Este rezultatul unei atenţii minuţioase acordate strategiei, culturii organizaţionale şi a implicării top managementului în acest proces. Dar mai mult decât atât, este foarte importantă înţelegerea profilului consumatorilor, dar şi a disciplinei în execuţia strategiei pe tot parcursul ciclului de inovare”, a declarat Ionuţ Simion.

Într-un studiu derulat pe parcursul a cinci ani în privinţa performanţelor companiilor şi a investiţiilor în inovaţie, 88 de companii la nivel global, din toate regiunile şi sectoarele industriale, au fost evaluate ca fiind ”inovatori de top”.

Aceste companii îşi depăşesc competitorii din acelaşi sector de activitate la şapte indicatori cheie în privinţa reuşitei financiare pe termen mediu, însă în acelaşi timp cheltuie mai puţin decât mediana sectorului în care operează pe cercetare şi dezvoltare ca procent din vânzările lor. Aceşti 7 indicatori cheie includ creşterea veniturilor, creşterea capitalizării de piaţă, marja operaţională, marja brută, creşterea profitului operaţional, creşterea profitului brut, şi randamentul total pentru acţionari.

În această categorie, Amazon îşi păstrează prima poziţie în topul companiilor cu cele mai mari investiţii pentru cercetare şi dezvoltare la nivel global, iar Apple recapătă prima poziţie în clasamentul celor mai inovative companii, după ce fusese depăşită de Alphabet. În acelaşi, Netflix intră pentru prima dată în topul primelor 10 cele mai inovative companii.

În vreme ce inovatorii de top aveau marje brute şi operaţionale similare cu cele ale altor companii din clasamentul Global Innovation 1000, aceştia au demonstrat o creştere a vânzărilor de 2,6 ori mai mare decât a celorlalte companii în ultimii 5 ani, precum şi o creştere a capitalizării de piaţă de 2,9 ori mai ridicată. Inovatorii de top au generat o performanţă financiară cel puţin dublă faţă de cea a celorlalte firme, raportat la toţi cei şapte indicatori luaţi în calcul.

La nivel regional, clasamentul reflectă creşterea explozivă a companiilor chineze - de la 3% dintre inovatorii de top din clasamentul din 2007, la 17% dintre aceştia în 2017. Europa de asemenea a înregistrat o creştere semnificativă, de la 18% în 2007, la 30% în 2017. În schimb, numărul inovatorilor de top din America de Nord şi Japonia a scăzut cu 45% şi respectiv 8% în acelaşi interval.

În funcţie de industrie, numărul inovatorilor de top a crescut între 2007 şi 2017 în telecomunicaţii, industria bunurilor de larg consum, servicii medicale, producţie industrială, sectorul auto, cel aerospaţial şi industria de apărare, în vreme ce numărul inovatorilor de top s-a redus în industria petrochimică şi cea energetică, în industria electronică, producţia de software şi servicii de internet.

Dintre cele 1.000 de companii analizate de-a lungul unor perioade de 5 ani finalizate în 2007, 2012 şi 2017, numai 2 şi-au menţinut statutul de inovator de top în tot acest interval: Apple şi Stanley Black & Decker.

 ”Succesul acestor inovatori de top este încă o dovadă că pe termen lung nu există o corelaţie între cheltuielile de cercetare şi dezvoltare ale unei companii şi succesul său financiar. În schimb, ceea ce contează este modul în care utilizează companiile fondurile destinate activităţii de cercetare-dezvoltare, precum şi calitatea personalului, a proceselor şi mecanismelor de decizie, pentru a crea produse şi servicii care să răspundă nevoilor consumatorilor”, a explicat Ionuţ Simion.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici