- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.01.2020, 17:33)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ipocrizie la Davos 2020: VIP-urile se declară îngrijorate de criza climatică, dar călătoresc cu avioane private cu reacţie şi cu bolizi de lux care consumă mult
Forumul Economic Mondial se pregăteşte să îşi proclame preocuparea din ce în ce mai mare pentru criza climatică chiar şi în timp ce avioane private şi autoturisme de lux aduc participanţii la conferinţa anuală de la Davos, comentează CNN.
Urmărește
1362 afișări
Ipocrizie la Davos 2020: VIP-urile sunt îngrijorate de criza climatică, dar călătoresc cu avioane private cu reacţie
Într-o perioadă în care zborul începe să fie stigmatizat, vorbindu-se de o „ruşine a zborului” - "flight shaming", precum şi de creşterea gradului de conştientizare a publicului cu privire la schimbările climatice, organizatorii Forumului Economic Mondial (WEF) de săptămâna viitoare încearcă să depună eforturi pentru a reduce impactul asupra mediului al conferinţei, care atrage politicieni şi directori generali de mari companii în Alpii Elveţieni, pentru întîlniri publice, discuţii cu uşile închise şi petreceri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Greta Thunberg, activista pentru mediu, participă pentru al doilea an.
WEF promite să îşi reducă amprenta de carbon, să reproiecteze centrul de conferinţe şi să vină cu un meniu alimentat din susrse locale. Flota de vehicule care va transporta numeroşi demnitari în jurul oraşului de schi este acum 88% electrică sau hibridă.
Este un semn al presiunii crescânde asupra organizaţiei, care s-a confruntat mult timp cu critici legate de grija pentru mediu a summitului. Pentru unele persoane care intenţionează să participe, precum Larry Fink, CEO-ul BlackRock, lupta împotriva schimbărilor climatice este acum o prioritate urgentă.
Cu toate acestea, este puţin probabil ca acţiunile grupului să îl păzească de critici, care susţin că forumul şi participanţii săi sunt mai îngrijoraţi de percepţii decât să urmărească schimbările climatice.
WEF recunoaşte că, în coondiţiile în care „reuneşte părţile interesate pentru a ajuta la abordarea celei mai mari crize ecologice din prezent”, consumă resurse şi provoacă emisii. În 2020, a promis să devină „mai durabil ca niciodată”.
Totuşi, asigurarea unei conferinţe durabile nu este o sarcină simplă - în mare parte din cauza numărului mare de zboruri necesare pentru a aduce aproape 3.000 de delegaţi din întreaga lume, fără a mai pomeni de anturajele lor, angajaţii conferinţei, personalul de securitate şi mass-media globală.
Oamenii de ştiinţă au estimat că aproximativ 5% din încălzirea globală este rezultatul aviaţiei comerciale. Problema a dus la consolidarea mişcării "flight shaming" în Europa (sau, în suedeza Gretei Thunberg „flygskam”). Thunberg a călătorit la Davos anul trecut cu trenul, o formă de transport mult mai curată.
WEF remarcă faptul că a compensat toate zborurile pentru participanţii acreditaţi la conferinţa sa din 2017 prin achiziţionarea de credite de carbon care finanţează proiecte de reducere a emisiilor. În acest an, creditele achiziţionate pentru a compensa emisiile conferinţei vor susţine proiecte care vizează protejarea Amazonului de la defrişări şi transformarea metanului din gunoiul de vacă din Elveţia în energie.
Dar Lucy Gilliam, specialist în aviaţie şi transport maritim la Transport & Environment, o organizaţie nonprofit europeană care face lobby pentru un transport curat, a spus că există dezavantaje pentru compensarea programelor, care trebuie menţinute şi dau rezultate în timp.
„De fapt nu eliminaţi emisiile create de un avion”, a spus ea. "Avionul a ars combustibil, iar carbonul a fost eliberat în atmosferă."
Gilliam a spus că mulţi oficiali guvernamentali şi manageri de top optează pentru a lua avioane private, care produc mai multe emisii pe persoană decât zborurile comerciale.
WEF estimează că au fost până la 309 călătorii anul trecut cu avioane private către două aeroporturi din apropiere pentru conferinţă. Acest număr, care exclude preşedinţii şi prim-miniştrii care aterizează la o bază militară din apropiere, a fost cu 20% mai mic decât în 2018.
Eymeric Segard, CEO-ul LunaJets, spune că aceasta este un răspuns la mişcarea "flight shaming". Compania sa cu sediul la Geneva propune clienţilor care doresc să rezerveze un jet privat pentru Davos să opteze pentru avioane mai mici, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.
LunaJets se angajează, de asemenea, să compenseze toate călătoriile achiziţionând credite de carbon. Aceasta înseamnă că unele călătorii la conferinţă ar putea fi compensate de două ori - atât de LunaJets, cât şi de WEF.
"Clientela care merge la Davos este foarte nişată", a spus el. „Când provin din Africa, Asia, SUA şi India, un tren nu este pur şi simplu o opţiune”.
Înarmat cu o pagină web care prezintă măsurile sale de sustenabilitate, WEF este pregătit pentru întrebări. Grupul a declarat că anul trecut a compensat 35.000 de tone de emisii, finanţând nu numai sobe de gătit eficiente în China, Mali, India şi Africa de Sud, ci şi reabilitarea ecologică a unor zone din apropierea Davos. Mai mult, au fost instalate panouri solare şi este folosită încălzirea geotermală, invitaţii vor călca pe covoare ţesute din plase de pescuit scoase din uz, iar pungile şi paharele de plastic au fost eliminate. Şi, mai mult, inteligenţa artificială va supravegeha eventuala risipă alimentară.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe