Cu toate acestea, Tribunalul din Luxemburg, a doua instanţă supremă din Europa, a restabilit drepturile Ballon d’Or asupra mărcii Ballon d’Or pentru serviciile de divertisment, afirmând că Oficiul UE pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) a greşit când a revocat aceste drepturi, relatează Reuters.
Ballon d’Or este acordat celor mai buni fotbalişti ai anului, la masculin şi feminin.
Disputa dintre Ballon d’Or şi compania britanică de îmbrăcăminte sportivă Golden Balls a început în 2017, când compania britanică a cerut EUIPO să anuleze marca comercială a primului, deoarece aceasta nu a fost utilizată.
Legislaţia UE permite unui terţ să facă acest lucru dacă mărcile comerciale nu au fost utilizate pe o perioadă de cinci ani. Agenţia de brevete a susţinut Golden Balls şi anul trecut a revocat drepturile Ballon d’Or asupra unor bunuri şi servicii.
Acest lucru a determinat compania franceză să se adreseze Tribunalului în încercarea de a-şi recăpăta drepturile de difuzare sau de producţie de programe de televiziune, emisiuni sau filme, de divertisment şi de publicare de cărţi, reviste sau ziare.
Tribunalul a dat dreptate organismului de brevetare.
„Această societate nu a demonstrat utilizarea serioasă a mărcii în cauză în legătură cu aceste servicii, astfel încât Tribunalul confirmă decizia EUIPO de a anula marca pentru aceste servicii”, a declarat tribunalul.
Judecătorii au anulat decizia EUIPO într-un singur aspect.
„Organizarea, sub marca contestată, a ceremoniei de decernare a premiului Ballon d’or trebuie clasificată drept un serviciu de divertisment”, au declarat aceştia.
Părţile pot face apel în materie de drept la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), instanţa supremă a Europei.
Este vorba despre cauza T-478/21 Les Editions P. Amaury/EUIPO – Balul de Aur (BALLON D’OR).