- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (05.08.2013, 17:42)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Isărescu: Privatizarea CFR Marfă, o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios
Guvernatorul BNR Mugur Isărescu spune că privatizarea unor companii care sunt monopoluri sau cvasimonopoluri de stat, precum CFR Marfă, reprezintă o soluţie de ieşire dintr-un impas sau cerc vicios, menţionând însă că nu trebuie făcut transferul de proprietate doar de dragul privatizării.
Urmărește
583 afișări
Isărescu: Privatizarea CFR Marfă, o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)
"CFR Marfă ar trebui să nu mai aibă pierderi şi mai ales pierderile pe care le are în prezent. Ar trebui şi cred că ar putea, nu cunosc situaţia concretă, să fie mai bine administrată ca societate", a declarat Isărescu.
El a fost întrebat, în cadrul unei conferinţe de presă, dacă potrivit experienţei sale de fost premier consideră că CFR Marfă ar trebui să rămână la stat sau ar fi indicat ca autorităţile să grăbească finalizarea privatizării.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
România are cu 6.000 mai puţini pensionari, dar pensii mai mari
-
Cel puţin 100 de nord-coreeni au fost ucişi în lupte alături de forţele ruse, afirmă Seulul
-
Bulgaria introduce controale temporare la frontiera cu România începând cu 1 ianuarie 2025
Isărescu a arătat că în cazul marilor monopoluri de stat el vede privatizarea drept o soluţie de a ieşi dintr-un impas sau cerc vicios.
"Au nevoie de investiţii. Statul n-are bani de investiţii. Întreprinderea are pierderi. Pierderile generează o situaţie şi mai dificilă. Cam acesta ar fi scopul. Nu sunt pentru o privatizare a unei societăţi de stat care are şi monopol sau cvasimonopol numai aşa ca s-o privatizăm. Cred eu că nimeni nu cere un asemenea tip de privatizare, ci o încercare de a ieşi dintr-un cerc vicios, iar CFR Marfă este într-un cerc vicios evident", a mai spus guvernatorul BNR.
Privatizarea CFR Marfă este o temă intens dezbătută în ultima perioadă.
Preşedintele Traian Băsescu şi premierul Victor Ponta au o dispută privind privatizarea companiei, Băsescu cerând ca Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.
CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfă, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei naţionale în proprietatea GFR.
Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei.
Potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că Guvernul ar trebui să desfăşoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfă, respectiv să publice în Monitorul Oficial hotărârea de Guvern privind compania feroviară şi să nu pună statul în situaţia de a plăti despăgubiri.
Şeful statului a afirmat că, dacă privatizarea CFR Marfă ar fi fost în responsabilitatea sa, de mult ar fi luat decizii, el comentând totodată că "CFR Marfă nu se plimbă între palate, este garat la Palatul Victoria şi se pare că locomotiva nu mai are energie".
Tot luni, Grampet-GFR, grup deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a transmis un comunicat în care susţine că este ţinta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice şi mediatice care urmăreşte să decredibilizeze grupul şi să "deraieze" privatizarea CFR Marfă.
Citește pe alephnews.ro: Ai putea fi amendat dacă te săruți în public. Ce inițiativă are un avocat italian
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: PDL:Modul în care premierul se derobează de privatizarea CFR Marfă dă sentimentul unui lucru necurat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Rețeta veche de salată de boeuf a regretatului Radu Anton Roman. Ingredientul secret care oferă un gust unic
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe