Jeep şi Suzuki au folosit „strategii interzise de emisii”. Maşinile care încalcă nivelul de noxe acceptat de UE

Publicat: 24 01. 2020, 12:51
Actualizat: 11 02. 2020, 15:14

RDW, care acţionează ca autoritate de reglementare de referinţă pentru toată Uniunea Europeană, a anunţat că Jeep a dezvoltat o soluţie software şi că a sugerat companiei să recheme modelul în Europa, pentru instalare.

RDW a adăugat că Suzuki nu a găsit încă o soluţie pentru Vitara. „Suzuki trebuie să vină cu măsuri de îmbunătăţire adecvate sau RDW va începe procesul de revocare accesului său european”, a declarat RDW într-un comunicat, adăugând că a început şi procesul de revocare a aprobării pentru Jeep Grand Cherokee, ca o „măsură de precauţie .“

Autorităţile de reglementare din întreaga lume testează modelele diesel, după ce Volkswagen a recunoscut în 2015 că a folosit software ilegal pentru a înşela testele de emisii din SUA.

RDW a declarat că a găsit atât Jeep Grand Cherokee, cât şi Vitara au folosit „strategii interzise de emisii” astfel încât să poată să emită niveluri mai ridicate de noxe pe şosele faţă de ​​condiţiile de testare.

Secretarul de stat olandez pentru infrastructură, Stientje van Veldhoven, a declarat într-o scrisoare către Parlament că va informa procurorii despre constatările RDW.

Fiat Chrysler şi Suzuki nu au putut fi contactate imediat pentru comentarii.