Prima pagină » Economic » Profit peste aşteptări pentru Facebook. Mark Zuckerberg spune că 2020 ar putea fi un „an foarte dificil” pentru reţeaua socială

Profit peste aşteptări pentru Facebook. Mark Zuckerberg spune că 2020 ar putea fi un „an foarte dificil” pentru reţeaua socială

Facebook a înregistrat o creştere peste aşteptări a profitului în cel de-al treilea trimestru al acestui an, în pofida controverselor cu care se confruntă reţeaua de socializare în ceea ce priveşte protecţia datelor utilizatorilor, publicitatea politică sau moneda virtuală Libra, informează Wall Street Journal şi Sky News.
Profit peste aşteptări pentru Facebook. Mark Zuckerberg spune că 2020 ar putea fi un
Mircea Olteanu
31 oct. 2019, 02:56, Economic

Veniturile totale ale companiei au ajuns la 17,7 miliarde de dolari, faţă de 13,7 miliarde de dolari în trimestrul al treilea al anului trecut – o creştere de 29%.

Facebook a anunţat că profitul din ce de-al treilea trimestru al anului 2019 a fost de 6,09 miliarde dolari sau 2,12 dolari/acţiune, depăşind estimarea analiştilor, care preconizau un profit de 5,47 miliarde de dolari sau 1,91 dolari/acţiune.

Compania a transmis că estimează că 2,2 miliarde de persoane utilizează zilnic platformele sale – Facebook, Instagram, WhatsApp and Messenger.

În ultimii trei ani, Facebook s-a confruntat cu o ostilitate în creştere, atât din partea utilizatorilor, cât şi a politicienilor, în legătură cu modul în care compania gestionează datele personale, dar şi ca urmare a incapacităţii sale de a asigura integritatea fluxurilor de ştiri, în contextul răspândirii campaniilor de dezinformare şi propagandă politică. De asemenea, Facebook se confruntă cu provocări tot mai mari în ceea ce priveşte reglementarea, deoarece autorităţile americane au iniţiat o anchetă care are drept scop să stabilească dacă firma a recurs la practici anticoncurenţiale.

În aceste condiţii, Mark Zuckerberg, fondatorul şi preşedintele Facebook, a avertizat că 2020 se conturează drept un „an foarte dificil” pentru companie, din cauza presiunilor politice.

Facebook este în centrul unei controverse ca urmare a deciziei sale de a excepta reclamele postate de politicieni de la regulile care interzic folosirea afirmaţiilor false în cazul publicităţii plătite.