Prima pagină » Economic » Transportatorii maritimi trebuie să aibă poliţe de asigurare pentru accidente şi decesul călătorilor

Transportatorii maritimi trebuie să aibă poliţe de asigurare pentru accidente şi decesul călătorilor

Consiliul de Miniştri ai Transporturilor din Uniunea Europeană a adoptat joi o convenţie privind drepturile pasagerilor care călătoresc pe mare, aceasta obligând transportatorii să încheie poliţe de asigurare pentru acoperirea cheltuielilor în caz de accident sau deces al călătorilor.
Transportatorii maritimi trebuie să aibă poliţe de asigurare pentru accidente şi decesul călătorilor
Lidia Neagu
31 mart. 2011, 16:54, Economic

„Această modificare introduce reglementări stricte privind răspunderea transportatorului pentru decesul sau vătămarea corporală a unui pasager, cauzate de un incident maritim şi include o asigurare obligatorie cu drept de acţiune directă împotriva asiguratorilor până la atingerea unor limite stabilite. În plus, acesta conţine norme privind competenţa judiciară şi privind recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Aderarea la această convenţie presupune ca orice navă căreia i se aplică prevederile convenţiei, care arborează pavilionul statului semnatar, să fie acoperită de o asigurare sau de o altă garanţie financiară, cum ar fi o garanţie furnizată de o bancă sau o instituţie financiară similară, în scopul acoperirii răspunderii în caz de deces sau vătămare corporală a unui pasager.

„Pentru România, acest proiect implică aderarea la Convenţie şi, drept consecinţă, ca stat parte, impune obligativitatea asigurării şi eliberarea certificatului de atestare a acesteia fiecărei nave care arborează pavilion românesc şi căreia i se aplică prevederile convenţiei. Măsura decisă astăzi se încadrează în demersurile noastre de a spori drepturile pasagerilor pe toate modurile de transport”, a declarat în comunicat ministrul Transporturilor Anca Boagiu.

Toate statele membre trebuie să ratifice Convenţia până la finele anului.

Statul semnatar certifică conformarea cu această prevedere prin eliberarea unui certificat care să ateste faptul că nava se află în proprietatea statului respectiv şi că răspunderea navei este acoperită în limita prescrisă în convenţie. Statul parte nu trebuie să permită niciodată ca o navă aflată sub pavilionul său şi căreia i se aplică prevederile convenţiei, să fie exploatată, dacă acesteia nu i s-a eliberat un certificat.