Kaufland: Produsele româneşti sunt o opţiune strategică, dar există PROBLEME cu legumele şi fructele

În magazinele din lanţul de retail Kaufland, „mai mult de 50% din produse sunt româneşti, şi aceasta este o opţiune strategică pentru noi”, a declarat marţi Ionuţ Parfente, şeful departamentului de achiziţii Legume şi Fructe al Kaufland, în deschiderea conferinţei Fermierii României.

Urmărește
717 afișări
Imaginea articolului Kaufland: Produsele româneşti sunt o opţiune strategică, dar există PROBLEME cu legumele şi fructele

Kaufland: Produsele româneşti sunt o opţiune strategică, dar există PROBLEME cu legumele şi fructele (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

„Produsele de panificaţie sunt în proporţie de 100% româneşti, mierea 60%, cu lactatele am crescut continuu ponderea şi suntem la peste 50%, iar cu preparatele din carne tindem spre 100%. Doar la legume şi fructe sunt unele probleme, din cauza condiţiilor climaterice”, a spus Ionuţ Parfente. El a arătat că în prezent sunt 87 de unităţi certificate din punctul de vedere al calităţii pentru ca produsele lor să fie distribuite de Kaufland.

Certificarea respectivă presupune o serie de verificări la nivelul producătorilor, se acordă anual, iar costul pe care-l presupune este de 600 de euro, a mai spus reprezentantul Kaufland, în cadrul conferinţei Fermierii României, organizată de Mediafax şi Agrointeligenţa.

Ca o replică la cele explicate de retailer, Laurenţiu Baciu - preşedintele Ligii Asociaţiilor de Producători Agricoli - a spus că fermierilor „le trebuie o lucrare de doctorat să vândă o mână de pătrunjel în hipermarket”.

„Mai e şi snobismul acesta al românilor, că produsul nu e bun dacă e românesc. De fapt, noi, românii, suntem de vină că nu avem acces în aceste magazine, pentru că am adoptat poziţia ghiocelului şi am acceptat să ni se pună tot felul de condiţii”, a mai spus reprezentantul producătorilor agricoli.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici