Kingfisher renunţă la preluarea Mr Bricolage, în urma opoziţiei acţionarilor companiei franceze

Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher renunţă la preluarea Mr Bricolage, întrucât în urma opoziţiei ANPF, care deţine 41,9% din compania franceză, nu a putut fi prelungit termenul limită, stabilit iniţial la 31 martie, pentru obţinerea acordului autorităţilor de reglementare.

Urmărește
488 afișări
Imaginea articolului Kingfisher renunţă la preluarea Mr Bricolage, în urma opoziţiei acţionarilor companiei franceze

Kingfisher renunţă la preluarea Mr Bricolage, în urma opoziţiei acţionarilor companiei franceze (Imagine: Bogdan Dinca/Mediafax Foto)

În 23 iulie 2014, Kingfisher a încheiat un acord angajant cu acţionarii principali ai Mr Bricolage pentru preluarea titlurilor deţinute de aceştia, cu condiţia acceptului autorităţilor anti-trust. Acordul prevedea că înţelegerea va fi anulată dacă acceptul autorităţilor de reglementare nu va fi obţinut până la 31 martie 2015, dar era posibilă o prelungire a acestui termen, se arată într-un comunicat al Kingfisher.

Retailerul britanic menţionează însă un comunicat din 27 martie 2015 al ANPF, o organizaţie controlată de francizaţi ai Mr Bricolage care deţin 41,9% din acţiunile companiei franceze, în care aceştia comunică decizia de a refuza orice prelungire a termenului de 31 martie 2015.

"În aceste condiţii, în pofida eforturilor Kingfisher de a finaliza tranzacţia şi în urma poziţiilor exprimate de ANPF şi Mr Bricolage, nu poate fi obţinut acordul autorităţilor anti-trust până la 31 marite 2015, iar acordul din iulie 2014 va cădea", se arată în comunicatul Kingfishe, care precizează că retailerul britanic va analiza toate opţiunile aflate la dispoziţia sa.

Kingfisher, care în 2013 a preluat magazinele Bricostore din România, a anunţat în aprilie 2014 că înaintat o ofertă de 275 de milioane de euro pentru Mr Bricolage, cu trei magazine pe piaţa românească, anticipând atunci încheierea tranzacţiei până la finele anului financiar 2014-2015.

Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, viza preluarea participaţiei de 41,9% deţinută de ANPF şi pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un preţ de 15 euro pe acţiune.

Ulterior, Kingifhser urma să lanseze o ofertă către acţionarii minoritari la acelaşi preţ.

În urma preluării, reţeaua de francizori şi afiliaţi ai Mr Bricolage ar fi urmat să fie menţinută, iar membrii acesteia ar fi primit oferte în condiţii îmbunătăţite.

Compania Kingfisher este prezentă pe piaţa franceză prin Castorama şi Brico Depot.

În România, Kingfisher a înregistrat vânzări în valoare de 68 milioane de lire sterline (84,3 milioane euro) în primele nouă luni ale anului fiscal 2014/2015, perioada februarie-octombrie, pierderile situându-se la 9 milioane de lire sterline (11,16 milioane euro). Aceste pierderi includ costurile legate de accelerarea procesului de modificare a magazinelor din România în formatul Brico Depot, acţiune anunţată anterior, potrivit Kingfisher.

Primele două magazine în noul format au fost inaugurate în martie 2014, iar grupul a anunţat atunci că va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine. La 1 noiembrie 2014, grupul britanic deţinea 15 magazine în România, cu 1.167 de angajaţi.

Grupul britanic concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Praktiker şi Leroy Merlin.

Grupul britanic a anunţat în aprilie 2013 că a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson, deţinută de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro în 2012.

Potrivit datelor publicate ulterior în raportările grupului, Kingfisher a plătit aproximativ 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din România. Magazinele Bricostore vor fi transformate în formatul Brico Depot. Grupul a informat, de asemenea, că ia în calcul posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuinţelor şi al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, şi numără peste 1.080 de magazine în 9 ţări din Europa şi în China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt şi Screwfix.

Alţi retaileri de DiY activi pe piaţa românească sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage şi Praktiker.

Mr Bricolage deţine trei magazine în România, la Bucureşti, Piteşti şi Iaşi, potrivit site-ului companiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici