Korodi: Taxa auto, introdusă de Sulfina Barbu şi majorată de o comisie condusă de Tănăsescu
El a arătat astfel, într-o conferinţă de presă susţinută la Guvern, că taxa de primă înmatriculare auto a fost susţinută de întregul spectru politic.
Taxa pentru poluarea auto este aplicată şi în alte state membre ale Uniunii Europene, precum Danemarca, Olanda şi Grecia, nefiind inventată de Guvernul român, care va folosi încasările rezultate pentru proiecte de protejare a mediului, a adăugat ministrul Mediului.
El a amintit că noua taxă, cu valori ridicate în cazul maşinilor noi şi reduse pentru autovehicule vechi, este calculată pe principiul conform căruia gradul de poluare este calculat corespunzător perioadei de utilizare a acestora. Ministrul a explicat astfel că o maşină nouă are o durată de viaţă, dar şi de poluare de până la 20 de ani, în timp ce un autovehicul vechi va mai polua doar câţiva ani.
"Taxa va constitui venit la Fondul de Mediu", a spus Korodi.
Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte de două – trei ori la maşinile noi Euro 4 şi va scădea de zece ori la maşinile vechi Euro 1, conform modificărilor care vor intra în vigoare la 1 iulie.
Încasările vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, pentru a fi utilizate, conform autorităţilor, la derularea unor proiecte de protejare a mediului şi reducere a poluării.