Astfel, CE va solicita constructorilor de modele auto de dimensiuni mai mici să reducă, într-o mai mare măsură, emisiile de dioxid de carbon, astfel încât blocul comunitar să îşi poată îndeplini până în anul 2012 obiectivele legate de protecţia mediului, potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, care citează un document european intern.
În cazul implementării, planul ar putea aduce beneficii producătorilor auto germani precum BMW, Mercedes şi Porsche, recunoscuţi pentru modelele auto foarte puternice.
Executivul european urmează să adopte, pe 19 decembrie, un set de reglementări privind impunerea unei limite medii de emisii de carbon, de 120 de grame la un kilometru, până în anul 2012, parte a strategiei blocului comunitar de combatere a schimbărilor climatice.
Comisarii UE pentru Industrie şi Mediu nu au ajuns încă la un consens privind amendarea producătorilor auto care nu îndeplinesc normele europene de poluare.
Liderii principalelor state occidentale unde s-au dezvoltat mari companii auto, respectiv Germania, Franţa şi Italia, au transmis, fiecare, câte o scrisoare către CE prin care solicită îngăduinţă la stabilirea marjelor de emisii de dioxid de carbon pentru producătorii auto din ţările respective.
Potrivit datelor publicate luna trecută de o organizaţie de mediu, nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon produse de automobilele germane a crescut cu 0,6% în 2006, în timp ce producătorii francezi şi cei italieni au redus gradul de poluare cu 1,6%.