Prima pagină » Economic » VIDEO | Industria de 200 de milioane de euro a îngheţatei este profitabilă şi în vreme de criză

VIDEO | Industria de 200 de milioane de euro a îngheţatei este profitabilă şi în vreme de criză

VIDEO | Industria de 200 de milioane de euro a îngheţatei este profitabilă şi în vreme de criză

Se deschid din ce în ce mai multe gelaterii, iar fiecare are cel puţin câte un sortiment specific.

În 2019, românii au mâncat îngheţată în valoare de 200 de milioane de euro, conform Ziarului Financiar. Proprietarii de gelaterii spun că îngheţata are o marjă de profit de aproximativ 10%.

Ciocolata şi vanilia sunt în topurile vânzărilor din toate gelateriile.

Ciprian este proprietarul Friddi. Laura este prorpietara Sweetology, iar Octavian este manager la Fico Gelato. Toate cele trei gelaterii sunt recente pe piaţă. Toţi trei admit că fac mereu noi combinaţii, pentru a obţine arome inedite.

„Comparativ cu anul trecut, când aveam un sezon normal, dar când eram la început, cererea este cam dublă. Practic, spaţiul pe care îl avem aici este împărţit între producţie şi vânzare”, spune el.

„La vreo 2-3 săptămâni de când s-a instaurat starea de urgenţă a fost o cerere foarte, foarte mare de îngheţată. Ce avem mai special este îngheţata care ne poartă şi numele, este Sweetology, cu grapefruit şi Aperol. Pe măsură ce vine toamna, trecem la nişte sortimente mai deosebite. Am avut, de exemplu, iarna, vin fiert sau îngheţată de brânză”, povesteşte Laura, proprietar Sweetology.

„Acest loc este cel mai bun pe care l-am văzut în Bucureşti. Afară este foarte cald. Oamenii au nevoie să se revigoreze, iar îngheţata este foarte sănătoasă”, consideră un client.

„Îmi place foarte mult îngheţata, deci nu pot spune că am un sortiment preferat. Pot mânca şi zilnic îngheţată!” spune Mihaela, o altă clientă.

„Sortimentele noastre speciale sunt ricotta cu smochine, mango, fisticul de Bronte”, explică Octavian, manager Fico Gelato.