- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români nu merg la restaurantele din mall
Dacă înainte de pandemie 7% dintre români spuneau că nu mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, acum procentul a depăşit 30%.
La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români nu merg la restaurantele din mall
Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an, influenţând, astfel, evoluţia afacerilor din diverse zone de activitate.
Conform unui studiu Reveal Marketing Research, astăzi oamenii cumpără mai rar de la restaurante din mall, iar atunci când o fac, preferă localurile tip fast-food.
90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare şi în foarte mare măsură de contextul pandemiei. Acest lucru se reflectă, inclusiv, în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall. Înainte de pandemie, cei mai mulţi dintre români spun că le frecventau de 2-3 ori pe lună (19%), iar acum fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci când merg, totuşi, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menţionate de peste jumătate dintre oameni (55%). În preferinţele lor, urmează apoi, restaurantele cu specific românesc (33%) şi cafenelele (20%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind menţionată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranţă împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important 32% dintre aceştia.
Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit şi impactul promoţiilor asupra loialităţii consumatorilor. 40% dintre oameni afirmă că alternează cam aceleaşi restaurante, în funcţie de promoţiile pe care le au.
Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara că nu mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români spun că nu frecventează deloc aceste restaurante, în special persoanele peste 55 de ani (65%). Restricţiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum şi teama de îmbolnăvire din spaţiile publice pot fi explicaţii pentru care mulţi dintre români evită restaurantele din centrele comerciale.
Studiul a fost efectuat pe baza a 1004 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural, în perioada 18-22 februarie 2021.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO