Lenovo şi Samsung Electronics ar putea fi interesate de divizia de PC-uri a HP

Lenovo Group din China şi Samsung Electronics din Coreea de Sud ar putea fi interesare de preluarea diviziei de PC-uri a grupului american Hewlett-Packard (HP), care a anunţat că analizează toate opţiunile, inclusiv renunţarea parţială sau totală la aceasta, transmite Bloomberg.

Urmărește
295 afișări
Imaginea articolului Lenovo şi Samsung Electronics ar putea fi interesate de divizia de PC-uri a HP

Lenovo şi Samsung Electronics ar putea fi interesate de divizia de PC-uri a HP (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Principalul candidat ar fi Lenovo, care a cumpărat divizia de computere personale a grupului american International Business Machines în 2005, potrivit analiştilor de la companiile de cercetare a pieţei Ovum şi IDC.

Samsung ar putea fi interesată întrucât achiziţia ar completa mixul său geografic şi de produse, a declarat Carter Luxher, analist la Ovum.

Hewlett-Packard, cel mai mare prpducătorul de computere personale la nivel mondial, a anunţat joi că ar putea renunţa complet la producţia de PC-uri, directorul general Leo Apotheker intenţionând să reorganizeze compania cu o istorie de 72 de ani pentru a se concentra pe segmentul software şi clienţii corporatişti.

Credit Suisse estimează că divizia ar putea valora 12 miliarde de dolari, iar vânzarea acesteia ar fi cea mai mare din industria PC-urilor după ce HP a cumpărat Compaq Computer în 2002.

"PC-urile vor fi în continuare o afacere uriaşă cu mari oportunităţi, pentru o companie care o poate administra corect. Tabletele sunt la modă, dar trebuie să ţinem seama că anual sunt vândute sute de milioane de PC-uri", a arătat Lusher.

HP a anunţat joi că intenţionează să separe de grup divizia de PC-uri, în următoarele 18 luni, şi va opri fabricarea de produse cu software WebOS, precum tabletele şi telefoanele multifuncţionale. De asemenea, HP va cumpăra producătorul britanic de software Autonomy, pentru 10,3 miliarde de dolari.

Dell, al doilea mare producător de PC-uri la nivel mondial, se concentrează la rândul său mai mult pe servicii, chiar dacă PC-urile reprezintă încă circa jumătate din vânzările companiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici