- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi
Retailerul român de încălţăminte şi marochinărie Leonardo a închis în acest an 30 de magazine neprofitabile şi a concediat 600 de angajaţi în urma restructurării, potrivit Ensight Management Consulting, firma de consultanţă care a asistat compania în acest proces.
Leonardo a închis 30 de magazine şi a concediat 600 de angajaţi (Imagine: Alexandru Florescu/Mediafax Foto)
"Reducerea cu mai mult de 30% a reţelei de vânzări a determinat eliminarea magazinelor neprofitabile şi a celor care se aflau la finalul unui ciclu de viaţă de succes, acest lucru fiind în concordanţă cu transformările care au loc în mediul de vânzări din România. Acesta este dominat din ce în ce mai mult de centre comerciale şi mall-uri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor tradiţionale de stradă", se arată într-un comunicat al Ensight Management Consulting.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
-
Iulian Anghel, editor politic ZF: Cum l-am cunoscut pe Călin Georgescu
-
Răsturnare de situaţie: Elena Lasconi îl depăşeşte pe Marcel Ciolacu. Pentru prima dată în istorie PSD ar putea să nu aibă candidat în turul 2
Firma finalizează la începutul lunii septembrie mandatul de asistenţă în procesul de restructurare a Leonardo.
Reţeaua de magazine cuprindea la sfârşitul anului 2008 peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste 3.000 angajaţi.
Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 500 milioane de lei, fără TVA, iar grupul Leonardo a atins vânzări de peste 600 milioane de lei în aceeaşi perioadă.
"Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achiziţionat din ce în ce mai multă marfă, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative faţă de furnizori", se menţionează în comunicat.
În contextul reducerii vânzărilor, corelată cu creşterea dificultăţii de a obţine finanţare suplimentară, datoriile au devenit dificil de acoperit, iar retailerul a început un proces de restructurare.
"Transformarea structurală a reţelei de vânzări a condus la creşterea costurilor pe moment, dar începând cu semestrul doi s-au putut realiza reduceri semnificative de costuri cu muncă şi chiria, comparativ cu 2008", se precizează în comunicat.
Şi pentru operaţiunile internaţionale ale grupului Leonardo a fost luate măsuri de îmbunătăţire similare cu cele de pe piaţa românească, mai spun reprezentanţii Ensight Managament Consulting.
Ensight Management Consulting este o companie de consultanţă în management cu capital integral românesc.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:22
Alegerile prezidenţiale din Uruguay, câştigate de candidatul de stânga din opoziţie
-
astăzi, 10:16
LIVE TEXT Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Rezultate parţiale. Elena Lasconi, 19,17% - Marcel Ciolacu 19,15%. Aproape 1500 de voturi diferenţă. Marja se măreşte / Călin Georgescu, primul cu 22,94%