Leoni închide fabrica de cablaje auto de la Mioveni
Producătorul de cablaje auto Leoni, furnizor Dacia, va închide fabrica amplasată pe platforma de la Mioveni, una dintre cele patru unităţi de producţie deţinute în România, peste 200 de angajaţi pierzându-şi astfel locurile de muncă.
![Imaginea articolului Leoni închide fabrica de cablaje auto de la Mioveni](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1686/3742773/1/dacia-fabrica-daniel-mihailescu.jpg?width=560)
Leoni închide fabrica de cablaje auto de la Mioveni (Imagine: Daniel Mihailescu/Mediafax Foto)
Decizia este determinată de supradimensionarea producţiei în raport cu cererea actuală, a anunţat compania.
"Procesul de închidere a fabricii din Mioveni ar urma să fie finalizat cel târziu în iunie 2009. Până atunci, producţia, care deja s-a redus drastic în decembrie şi care s-a oprit la sfârşitul anului, nu ar mai fi reluată. Odată cu închiderea fabricii, cei aproximativ 230 angajaţi ar urma să fie disponibilizaţi conform planului de concediere colectivă", se arată într-un comunicat al Leoni, remis, marţi, agenţiei MEDIAFAX.
Angajaţii uzinei Leoni din Mioveni nu vor fi transferaţi la alte fabrici ale grupului şi vor rămâne fără locuri de muncă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Presa şi ONG-urile din Georgia, în pericol. Partidul de guvernământ anunţă legi drastice
-
Trump continuă cu ameninţările: Va anunţa noi tarife „reciproce” săptămâna viitoare. În vizor se află şi UE
-
Crucea Roşie cere ca următorul schimb de ostatici între Israel şi Hamas să se desfăşoare în privat
De asemenea, fabrica din Piteşti urmează să-şi ajusteze nivelul de producţie la cererea diminuată, prin măsuri de reducere temporară a forţei de muncă, pentru flexibilizarea capacităţii de producţie.
Compania, cu sediul central în Nuremberg, este cel mai mare producător european de cablaje, cu o cotă de piaţă de 24%. La nivel mondial, Leoni ocupă locul patru în industria cablajelor auto, având o cotă de piaţă 9%.
În România, Leoni deţine unităţi de producţie la Bistriţa, Mioveni, Arad şi Piteşti.
Reprezentanţii Dacia au anunţat, marţi, că grupul auto şi-a ajutat financiar furnizorii de componente, prin plăţi înainte de termen şi comandarea în avans a anumitor produse, însă nu mai poate continua sprijinul întrucât trebuie să-şi protejeze situaţia financiară.
Directorul general al companiei, Francois Fourmont, a adăugat că situaţia furnizorilor este îngrijorătoare şi că pe lângă Leoni mai sunt companii cu situaţii financiare delicate care vor apela la concedieri sau vor închide uzine.
Citeşte şi
Dacia ar putea renunţa în primăvară la 3-4.000 de angajaţi
Dacia: 300 de contracte de muncă ce expiră în ianuarie nu vor mai fi prelungite
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/10386/22669374/1/video.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5531/22680040/2/pavel-churiumov-321968-unsplash.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/captura-de-ecran-din-2025-02-08-la-094625-1739004404.png?width=200)
CANCAN.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=3742773&pid=1)