Prima etapă de selecţie a ofertelor pentru crearea brandului turistic a fost eliminatorie şi a vizat verificarea conformităţii documentelor depuse, evaluarea capacităţii financiar – economice a companiilor şi a celei tehnico – profesionale a consultanţilor înscrişi în competiţie.
"Din cei 13 ofertanţi înscrişi iniţial în competiţie, unul a fost descalificat deoarece nu a prezentat toate documentele solicitate prin caietul de sarcini. Alţi patru candidaţi nu au putut face dovada
îndeplinirii obligaţiilor stabilite în documentaţia de atribuire, şi anume a celor referitoare la existenţa în portofoliul companiilor a unui proiect similar, de brand naţional sau de turism naţional", informează un comunicat al Ministerului Turismului.
După aceasta a urmat evaluarea tehnico – profesională a echipelor de realizare a proiectului, trei din cele opt companii evaluate întrunind, conform datelor declarate, peste 70 de
puncte şi reuşind să se califice astfel în a doua etapă a selecţiei pentru atribuirea contractului de realizare a brandului de turism al României.
"În această etapă câştigătoare va fi desemnată oferta cu preţul cel mai mic", se mai arată în comunicat.
Suma maximă alocată construcţiei brandului este de două milioane de euro, bani alocaţi României în acest scop de către Uniunea Europeana.