„Cei mai mari utilizatori de banking online sunt în mod cert persoanele cu nivel ridicat al educaţiei şi venitului, în rândul cărora incidenţa de utilizare ajunge la peste 37%. Metoda este aleasă atât de bărbaţi, cât şi de femei, totuşi cu un succes puţin mai mare în rândul bărbaţilor”, potrivit datelor dintr-un studiu realizat de compania de cercetare 360insights.
Potrivit studiului, online banking-ul a atras utilizatori în primul rând datorită posibilităţii de a plăti pe Internet facturile la utilităţi.
„72% dintre cei ce folosesc online banking şi-au achitat facturile prin intermediul Internetului, economisind timp şi efort. Şi transferul de bani dintr-un cont în altul este o activitate populară în banking-ul online, însă mai puţin utilizată, circa 38%„, conform studiului.
Specialiştii 360insights apreciază că datele studiului evidenţiază potenţialul de creştere pentru viitor.
„Din cei 21% de utilizatori ai online banking-ului, toţi declară că îl vor folosi şi în continuare şi nu vor renunţa la acest serviciu. În plus, alţi 6% se declară hotărâţi să îl folosească în viitor”, potrivit studiului.
Studiul este reprezentativ la nivel urban, a fost realizat în luna august, pe un eşantion de 800 de persoane, femei şi bărbaţi, între 16 şi 64 de ani.