Lidl vinde untul, pizza, salamul şi iaurtul marcă proprie cu 33%-67% mai scump în România decât în Polonia

Lanţul de magazine de tip discount Lidl are la aceleaşi produse în România şi Polonia diferenţe de preţ de până la 67%, arată datele companiei de cercetare de piaţă Hipercom Consul­ting.

Urmărește
11071 afișări
Imaginea articolului Lidl vinde untul, pizza, salamul şi iaurtul marcă proprie cu 33%-67% mai scump în România decât în Polonia

Lidl vinde untul, pizza, salamul şi iaurtul marcă proprie cu 33%-67% mai scump în România decât în Polonia (Imagine: Mediafax Foto/ AFP)

Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dez­voltată economie din regiune, cu un sa­lariu mediu net de circa două ori mai mare decât cel de 400 de euro din România, pre­ţuri mai mici la salam, iaurt sau unt com­parativ cu piaţa locală. La polul opus, în România sunt preţuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveţi şi legume şi la roşii uscate în ulei, scrie Ziarul Financiar.
 
Pentru această comparaţie Hipercom Con­sulting a ales aceleaşi produse, sub acelaşi brand şi la acelaşi gramaj. Pentru a face comparaţia de preţ au fost alese pro­dusele promovate în cataloagele Lidl din cele două ţări, unde compania promovează săp­tămânal câteva zeci de articole ali­men­tare şi nealimentare. Spre deosebire de ceilalţi retaileri care pariză atât pe bran­duri naţionale şi interna­ţio­nale, cât şi pe mărci private, Lidl pro­mo­vează în cata­loage în special mărci proprii. De altfel, acestea reprezintă circa 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl.
 
Retailerii publică anual câteva sute de cataloage, acestea fiind de altfel unele dintre cele mai importante instrumente de pro­movare, alături de site-urile proprii. Aici sunt afişate în special produsele la ofertă sau promoţie.
 
Cataloagele sunt livrate în cutiile poş­tale ale consumatorilor şi sunt oferite gra­tuit şi în magazine. Compania Hiper­com Mo­nitoring analizează doar pre­ţurile din ca­taloage, nu şi de la raft. Pentru a avea aceeaşi bază de comparaţie, în cazul Lidl au fost alese aceleaşi produse promovate în ca­taloagele companiei din România şi Po­lonia de regulă  din aceeaşi perioadă calen­da­ristică. Pentru această analiză au fost com­parate doar cataloagele din luna fe­bruarie.
 
Datele au relevat faptul că în Polonia sunt mai ieftine produsele de bază - iaurt, salam sau unt -, în timp ce România are preţuri mai mici la delicatese.
 
Reprezentanţii Lidl România nu au răspuns până la închiderea ediţiei pentru a explica de ce există diferenţe de preţ între cele două ţări la aceleaşi produse în aceeaşi perioadă. România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziţie la coada clasamentului alături de Bulgaria.
 
 
Citeşte continuarea pe ZF.
 
 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici