Lista societăţilor de asigurări de EVITAT. ASF a evaluat gradul în care firmele de asigurări respectă drepturile clienţilor şi rezolvă petiţiile
Analiza comparativă a valorilor celor trei indicatori specifici calculaţi de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru a stabili gradul de conformitate a conduitei entităţilor supravegheate relevă că cinci societăţi de asigurare şi-au menţinut anul trecut încadrarea în gradul de conformitate bun, o societate de asigurare şi-a îmbunătăţit activitatea în ceea ce priveşte respectarea drepturilor şi a nevoilor financiare ale consumatorilor săi, dar se menţine la un grad de conformitate mediu privind ceilalţi indicatori, în timp ce două societăţi şi-au păstrat încadrarea în gradul de conformitate redus.
Cei trei indicatori vizaţi de ASF, creaţi după modele utilizate la nivel internaţional, sunt: indicatorul petiţii/contracte – Ip/contracte(exprimă gradul de conformitate a produselor unei societăţi cu drepturile şi nevoile financiare ale consumatorilor de asigurări), indicatorul petiţii/daune avizate – Ip/daune (exprimă gradul de îndeplinire a obligaţiilor societăţii în activitatea de instrumentare şi lichidare a dosarelor de daună) şi indicatorul petiţii favorabile/daune avizate – Ipf/daune (exprimă gradul de conformitate a soluţiilor adoptate în dosarele de daună cu prevederile legale/contractuale).
Un procent cât mai mic al indicatorului respectiv arată un grad cât mai mare de conformitate.
Astfel, Allianz-Ţiriac, Generali România, Groupama, Omniasig VIG şi Uniqa Asigurări se încadrează într-un grad de conformare bun pentru toţi indicatorii calculaţi, valorile fiind sub pragul de 50%. Euroins se încadrează într-un grad de conformare bun pentru Ip/c şi mediu pentru ceilalţi doi indicatori: Ip/c = 83%; Ip/d = 162%; Ipf/d = 119%.
În acelaşi timp, Carpatica Asig s-a încadrat într-un grad de conformare bun pentru Ip/c şi redus pentru Ip/d şi Ipf/d, ceea ce arată faptul că societatea a avut deficienţe în ceea ce priveşte activitatea de instrumentare a dosarelor de daună şi în ceea ce priveşte conformitatea soluţiilor adoptate cu prevederile legale/contractuale.