- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.04.2013, 15:09)
- Liviu Iancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Litoralul va fi promovat din bani europeni, chiar dacă nu apare în strategia de brand
Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) vrea ca litoralul să beneficieze de fonduri europene pentru promovare, deşi nu a fost inclus printre priorităţile de marketing atunci când s-a creat brandul turistic al României, a declarat agenţiei MEDIAFAX Mirela Matichescu, vicepreşedintele autorităţii.
Urmărește
209 afișări
Litoralul va fi promovat din bani europeni, chiar dacă nu apare în strategia de brand (Imagine: Cristian Andreescu/Mediafax Foto Arhiva)
"Având în vedere ponderea locurilor de cazare pe litoralul românesc (peste 50% din total la nivelul întregii ţări), considerăm oportună extinderea activităţii de promovare prin includerea litoralului", a spus Matichescu.
Astfel, litoralul urmează să fie promovat din bani europeni atât în ţară, cât şi în străinătate.
"Suntem de părere că ce s-a făcut până acum este bine făcut, dar trebuie să dezvoltăm şi zone care nu au fost luate în calcul din diverse motive, pe care nu doresc să le comentez", a adăugat oficialul ANT.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Crin Antonescu este candidatul comun al coaliției PSD-PNL-UDMR la alegerile prezidențiale
-
S-au votat preşedinţii la Camera Deputaţilor şi la Senat: Ilie Bolojan, la Senat; Ciprian Şerban, la Camera Deputaţilor
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
FT: Echipa de tranziţie a lui Donald Trump vrea să retragă SUA din OMS „în prima zi” de mandat
Matichescu vrea ca din banii europeni să fie finanţate şi diverse evenimente pe litoral, cum ar fi spectacole, concerte şi alte manifestări menite să atragă turişti. Evenimentele urmează să fie organizate în parteneriat de ANT şi autorităţile locale de pe litoral.
Vicepreşedintele ANT a mai spus că instituţia pe care o conduce va elabora norme pentru ca litoralul să poată beneficia de promovare, chiar dacă nu a fost luat în calcul atunci când s-a creat brandul turistic al României.
"Prin Programul Operaţional Regional (POR) s-a stabilit că trebuie creat un brand turistic naţional. Caietul de sarcini care a stat la baza creării brandului a fost făcut de specialişti în PR şi publicitate. S-a demarat procedura de achiziţie şi crearea brandului turistic a fost atribuită asocierii THR-TNS, care a stabilit şase produse cheie care să fie promovate: circuite culturale, turismul în natură, turismul rural, pachete de tip city break, turismul activ şi de aventură şi turismul balnear şi de wellness", a spus Matichescu.
Printre cele şase produse care beneficiază de bani europeni pentru promovare nu se regăseşte şi litoralul.
Tot printr-o licitaţie, potrivit vicepreşedintelui ANT, firma de consultanţă Horwath i Horwath Consulting Zagreb a elaborat programul de marketing strategic şi operaţional al turismului românesc pentru perioada 2011-2015, prin care s-au stabilit instrumentele şi planul de acţiune pentru promovarea brandului. Ulterior, s-a organizat o altă licitaţie pentru serviciile de marketing de proiect pentru brand, câştigată de firma EMC South Central Europe.
Brandul turistic al României, a cărui identitate vizuală conţine celebra frunză, a fost lansat în anul 2010, şi doar crearea lui şi cercetările de piaţă au costat peste 800.000 de euro.
În perioada 2010-2012, pentru crearea şi promovarea brandului turistic al României s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.
Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2014.
Ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumătatea lunii martie pe pagina personală de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al României şi a cerut opinii despre actualul brand care, spune ea, nu sunt pozitive.
"Am postat pe Facebook lansarea unui concurs de idei pentru alegerea brandului turistic al României şi am cerut opinii tocmai pentru a evalua percepţia faţă de brandul sectorial de turism. Clar, părerile nu sunt pozitive", a răspuns Grapini, la solicitarea MEDIAFAX.
Potrivit acesteia, conform desfăşurătorului de implementare a programului de promovare a brandului, trebuie comandat un studiu de impact al brandului actual.
Citește pe alephnews.ro: Atacatorul de la Târgul de Crăciun din Germania are o istorie de amenințări legate de acte violente. Medicul a spus că „va efectua acțiuni care atrag atenția și de care oamenii își vor aminti”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
STUDIU. Starea de bine se îmbunătățește atunci când cânți. Care sunt beneficiile muzicii asupra sănătății
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:38
LIVE TEXT Crin Antonescu, anunţat oficial candidat unic al coaliţiei pentru prezidenţiale / Ilie Bolojan preia conducerea Senatului, Ciprian Şerban ia şefia Camerei Deputaţilor / Învestirea Guvernului ar urma să aibă loc astăzi
-
astăzi, 10:20
FT: Echipa de tranziţie a lui Donald Trump vrea să retragă SUA din OMS „în prima zi” de mandat