- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Livrările la domiciliu, boom în pandemie: vor trece de un miliard de euro în 2021. Cât înregistrau înainte de epidemie
Piaţa de livrări din România îşi va continua trendul ascendent şi va trece de un miliard euro în 2021 după ce valoarea ei a crescut de 4-5 ori anul trecut. Viteza de creştere va încetini în acest an la „doar“ 40-50%, relatează ZF.
Livrările la domiciliu, boom în pandemie: vor trece de un miliard de euro în 2021. Cât înregistrau înainte de epidemie
„Cel mai probabil, anul acesta piaţa va continua trendul ascendent şi credem că va trece de un miliard de euro. În acest moment, piaţa totală de delivery se apropie de intervalul 650-700 milioane de euro, în creştere uriaşă faţă de 150 de milioane de euro cât era în 2019“, spune Victor Răcariu, general manager al Glovo CEE.
Platforma de livrări Glovo este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe această piaţă, având parteneriate strategice cu companii din mai multe domenii de activitate, de la HoReCa la comerţ alimentar şi de la florării la magazine de mobilier.
Din estimările ZF, circa 7-8 milioane de români au făcut în 2020 cumpărături online cu livrare la domiciliu. Cifrele pornesc de la faptul că în 2019 unu din patru români făcea shopping online, potrivit Eurostat. Anul trecut, pe fondul pandemiei, au fost mulţi consumatori care au apelat pentru prima dată la acest canal de vânzări, ei optând pentru livrări la domiciliu din teama de a ieşi la shopping şi a se infecta, din comoditate sau din alte varii motive.
Piaţa de livrări a fost una dintre puţinele care au crescut rapid în 2020. În plină pandemie, limitarea libertăţii de mişcare a populaţiei şi închiderea temporară a localurilor HoReCa au dus la o explozie a comenzilor la domiciliu. Oamenii nu au cumpărat însă doar mâncare gata pregătită, ci şi bunuri de larg consum din supermarketuri ori hipermarketuri, medicamente de tip OTC din farmacii, echipamente sportive, haine etc.
Victor Răcariu spune că după ce restricţiile impuse de pandemie vor trece, comportamentul va reveni la obiceiurile anterioare, însă doar într-o anumită măsură.
„Considerăm că da, va fi o schimbare, dar, în aceeaşi măsură, cine a încercat serviciul de livrare acasă, cu siguranţă va rămâne client. Cel mai probabil, va fi o achiziţie încetinită, dar trendul de delivery există deja şi cu siguranţă se va menţine. Observăm această realitate în alte ţări unde penetrarea era deja foarte mare şi înainte de pandemie.“
Glovo şi Foodpanda sunt principalii jucători din această piaţă a livrărilor la domiciliu în prezent, mai ales după ce Uber Eats şi-a anunţat ieşirea din România de la începutul lunii iunie 2020. Vine însă puternic din urmă platforma Tazz by eMAG, controlată în propoţie de 54% de retailerul online eMAG. Totodată, platforma estoniană de ride-hailing Bolt, activă şi pe piaţa din România, a intrat în acest segment cu Bolt Food. Aceşti jucători sunt intermediari între clienţii finali şi comercianţi şi câştigă o cotă procentuală din valoarea comenzilor. Pe această piaţă există însă un număr mult mai mare de jucători, companii care îşi operează livrările individual, având flotă proprie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO