- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Locurile de muncă din industria auto, ameninţate de importurile de maşini rulate
Importul masiv de autovehicule rulate prezintă multe riscuri, precum pierderi la buget, ale locurilor de muncă şi descurajarea posibilelor investiţii străine, a declarat, marţi, la conferinţa Mediafax talks about Auto Industry, vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.
Locurile de muncă din industria auto, ameninţate de importurile de maşini rulate (Imagine: Mediafax Foto)
"Riscurile pe care le implică importul masiv de autovehicule second hand sunt pierderi la buget din neîncasarea TVA-ului, pierderea locurilor de muncă, amânarea investiţiilor noi şi descurajarea altor posibile investiţii străine", a spus reprezentantul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
O pierdere de 5% din actuala forţă de muncă din industria auto ar duce la concedierea a 7.500 de persoane, potrivit lui Valmar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Guvern fără USR. Lasconi: Am vrut să fim la guvernare, dar ei nu nu ne vor
-
Predoiu, despre momentul în care vor fi ridicate barierele pentru intrarea în Schengen terestru
-
Expertiza medicală a capacităţii muncii va fi coordonată unitar la nivel naţional
Printre alte riscuri menţionate de vicepreşedintele APIA sunt evaziunea fiscală, creşterea poluării, deteriorarea infrastructurii şi scăderea siguranţei în trafic, precum şi neîncasarea impozitului pe profit şi a altor taxe.
În perioada ianuarie-iunie, înaintea introducerii noii taxe auto, au fost importate 75.349 de maşini rulate, iar după adoptarea noii taxe, în perioada iulie-septembrie, numărul maşinilor rulate care au intrat în România a fost de 92.996.
Un alt efect al introducerii noii taxe a fost creşterea vechimii maşinilor rulate care au fost importate. Astfel, ponderea maşinilor care au o vechime între 4-10 ani a fost de 64% în primul semestru, în timp ce în trimestrul al treilea ponderea a fost de 41%.
În acelaşi timp, ponderea maşinilor cu vârsta mai mare de 10 ani a fost de 7% în primele şase luni, dar a crescut în perioada iunie-septembrie la 42%.
Cele mai multe importuri de maşini second hand au fost din Germania, iar pe al doilea loc s-a plasat Franţa.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:04
-
ieri, 23:02
Ucraina primeşte 2 miliarde de dolari din active ruseşti îngheţate