Lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad va fi construit de asocierea Astaldi-Max Boegl, pentru 25 milioane de euro

Asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl va finaliza lucrările la cel de-al doilea lot al autostrăzii Nădlac-Arad, între Pecica şi Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.

Urmărește
1264 afișări
Imaginea articolului Lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad va fi construit de asocierea Astaldi-Max Boegl, pentru 25 milioane de euro

Lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad va fi finalizat de asocierea Astaldi-Max Boegl, pentru 25 milioane de euro (Imagine: Raul Stef/ Mediafax Foto)

CNADNR a reziliat în vara anului trecut contractul de proiectare şi execuţie a lotului doi, în lungime de 16,6 kilometri, după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%.

"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă că astăzi, 26.09.2014, a fost semnat contractul Proiectare şi Execuţie Autostrada Nădlac - Arad şi Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat. Contractul a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl România SRL şi are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA", se arată într-un comunicat transmis vineri de CNADNR.

Finanţarea este asigurată din fonduri europene (85%) şi sume de la bugetul de stat (15%).

Potrivit comunicatului, lucrările se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri.

Contractul vizează finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrăzii şi varianta de ocolire a oraşului Arad.

Asocierea Astaldi-Max Boegl construieşte şi primul lot al autostrăzii Arad - Nădlac, în lungime de 22 de kilometri.

Directorul acestui proiect, Adrian Adler, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că licitaţia a fost câştigată pentru că s-a oferit preţul cel mai mic.

”Noi, având deja desfăşurarea de capacităţi de lucru în apropiere, pe lotul I, este evident că avem costuri mai mici. Cunoaştem bine piaţa din zonă şi preţurile reale, astfel că am putut face o ofertă corectă”, a declarat Adler.

Conform sursei citate, organizarea şantierului se va face de săptămâna viitoare.

Referitor la primul lot, Adler a spus că stadiul fizic de realizare este de 85 la sută şi este menţinută ţinta de finalizare a lucrărilor în acest an, mai devreme decât termenul contractual.

Construcţia autostrăzii Nădlac - Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorţiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.

CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.

Contractul de proiectare şi execuţie al autostrăzii Nădlac - Arad şi drum de legătură, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit în 19 decembrie, în urma unei licitaţii deschise, pentru preţul cel mai scăzut.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici