Lovitură pentru McDonald’s. Lanţul american de fast-food suferă prima scădere a vânzărilor globale din ultimii patru ani
Vânzările lanţului fast-food au scăzut cu 1% în trimestrul doi din 2024 faţă de anul precedent, înregistrând o scădere atât în locaţiile internaţionale, cât şi în baza McDonald’s din SUA, notează Financial Times.
Directorul general al companiei, Chris Kempczinski, a declarat că clienţii sunt „mai exigenţi în ceea ce priveşte cheltuielile lor”, în timp ce a publicat rezultatele luni. În timp ce veniturile trimestriale de 6,49 miliarde de dolari au rămas aproximativ neschimbate faţă de anul trecut, profitul net a scăzut cu 12%, la 2,02 miliarde de dolari, ratând aşteptările specialiştilor de pe Wall Street.
Preţul unei mese la restaurant a crescut în ultimii ani, un indice american al alimentelor consumate în afara casei crescând cu 30 % de la jumătatea anului 2019. McDonald’s a crescut, de asemenea, preţurile. În luna mai că costul mediu al unui Big Mac Meal a crescut cu 27% din 2019, ajungând la 9,29 dolari în SUA.
McDonald’s are peste 40.000 de restaurante în peste 100 de ţări. Aproximativ 41% din veniturile sale de 25,5 miliarde de dolari de anul trecut au provenit din SUA. Cu toate acestea, scăderea numărului de clienţi a provocat o scădere de 0,7% a vânzărilor din SUA în trimestrul al doilea.
Vânzările internaţionale au scăzut cu mai mult de 1%. Compania a avertizat recent că războiul din Gaza a afectat afacerile în unele ţări din Orientul Mijlociu, precum şi în Indonezia şi Malaezia. Vânzările au scăzut şi în China şi Franţa.