Lucrările la Autostrada Soarelui sunt în conservare, 25 de situri arheologice finalizate din cele 67

Lucrările la autostrada Cernavodă-Constanţa şi centura Constanţa sunt în conservare şi vor fi reluate în funcţie de condiţiile meteo, iar din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descărcate, în condiţiile în care în luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulaţiei.

Urmărește
16 afișări

Proiectul a fost împărţit în trei loturi - Cernavodă-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanţa (aproximativ 32 de kilometri) şi varianta de ocolire Constanţa la profil de autostradă (21,8 kilometri).

Directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a declarat la finele lunii ianuarie că în vara acestui an se va putea circula pe autostrada Cernavodă-Constanţa, deşi tronsonul de drum nu va fi complet finalizat până la debutul sezonului estival.

"A se termina o autostradă este un lucru, a se pune în circulaţie este o diferenţă. A termina înseamnă să aibă absolut tot: parapeţi, portale, şanţuri, conexiuni cu drumuri laterale, semnalizare digitală, benzinării, parcări. Punerea în circulaţie înseamnă să-l dau în circulaţie maşinilor cu anumite restricţii, să zicem. Angajamentul nostru este să se circule spre Constanţa pe autostradă în vara lui 2011, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Constanţa", a afirmat Costache.

Până în prezent construcţia tronsonului Cernavodă-Medgidia a ajuns la faza de lucrări la terasamente şi drum, respectiv lucrări de excavare în jurul debleelor (săpătură făcută sub nivelul terenului în vederea executării platformei unui drum - n.r.), lucrări de consolidare, de umplutură, de pregătire a cofrajelor, armarea şi turnarea betonului pentru elementele prefabricate pentru podeţe, precum şi lucrări la pasajul inferior, inclusiv mutarea utilităţilor.

Lucrãrile au fost realizate pe o distanţă de 5,7 kilometri, între kilometrii 165 şi 170+75, potrivit datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) transmise MEDIAFAX.

La segmentul Medgidia-Constanţa au fost executate lucrări la structuri şi de drenaj, precum şi pentru îmbunătăţirea terenului de fundare pe o distanţă totală de 9,4 kilometri între poziţiile 170+75 şi 172 şi 187+1 şi 193+8.

Construcţia variantei de ocolire Constanţa a avansat până la lucrări de terasamente, săpături, curăţarea şi îndepărtarea pământului, îmbunătăţirea terenului de fundare, umpluturi, stabilizare, consolidare şi lucrări la cele 18 poduri şi 27 de podeţe.

Lucrările sunt pe o lungime de 20,2 kilometri, de la kilometrul 0 la 6+4 şi de la 7+2 la 21.

Întrebaţi când vor fi reluate lucrările, reprezentanţii CNADNR au afirmat că acestea vor reîncepe "în funcţie de condiţiile meteorologice (temperaturi pozitive, nivel de umiditate, etc.)".

Din totalul celor 67 de situri arheologice, 21 se află pe tronsonul Cernavodă-Medgidia, 11 pe sectorul de la Medgidia la Constanţa şi 35 pe traseul centurii.

La începutul anului, ministrul Transporturilor Anca Boagiu a reclamat într-o sedinţă de guvern că lucrările sunt întârziate întrucât Ministerul Culturii nu a efectuat descărcările arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanţa.

Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat însă că instituţia are doar atribuţii de avizare a dosarelor întocmite de arheologi, documentaţia fiind trimisă ulterior spre Comisia Naţională de Arheologie.

Astfel, din cele 11 situri prezente pe tronsonul Medgidia-Constanţa, pentru unul dintre acestea Ministerul Transporturilor a obţinut certificatul de descărcare arheologică şi alte două sunt în faza de cercetare.

"Activităţile aferente cercetătilor arheologice sunt în curs de desfăşurare. Descărcarea de sarcină şi implicit întârzierile sunt determinate de potenţialul arheologic, de gradul de complexitate şi caracteristicile sitului delimitat" arată CNADNR.

Sursa citată precizează că plata serviciilor de arheologie revine companiilor constructoare, astfel că nu poate estima valoarea acestora.

Lucrările la tronsonul Cernavodă-Medgidia sunt efectuate de către compania franceză Colas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.

Sectorul Medgidia-Constanţa este construit de consorţiul italiano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.

Construcţia variantei de ocolire Constanţa este executată de consorţiul format din companiile FCC Construction (Spania) şi Astaldi (Italia) pentru 803,96 milioane lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici