Şocul pandemic a scăzut vânzările Renault. Pentru prima dată în istorie, Franţa nu mai e piaţa principală a gigantului auto
This browser does not support the video element.
Veniturile grupului auto francez Renault au scăzut cu 19,2% în primul trimestru al anului, până la 10,13 miliarde de euro. Grupul a mai anunţat, astăzi, că este prea devreme pentru face evaluări privind impactul crizei Covid-19 asupra rezultatelor din acest an.
Pentru prima dată în istorie, grupul Renault a vândut mai multe maşi în Rusia decât pe piaţa internă. Până acum, Franţa a fost principala piaţă a gigantului auto.
La nivel global, vânzările Renault sunt mai mici cu 25,9%. În Europa, vânzările au scăzut cu 36%.
Marca Dacia a fost, însă, cea mai afectată, cu 40,1% mai puţine vânzări decât anul trecut, la nivel global. În Europa, înmatriculările Dacia au scăzut cu 44,5%.
Proprietarul mărcii Dacia şi-a anulat, deja, plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat previziunile financiare. Grupul a fost lovit de şocul pandemic care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme.
Renault a mai anunţat că poartă discuţii cu guvernul francez pentru acordarea unui împrumut de stat de câteva miliarde de euro, pentru a asigura lichidităţile financiare necesare crizei.
Grupul a mai anunţat că vrea să repornească producţia în ţările unde sunt condiţii de siguranţă.
În România, Automobile Dacia, cea mai mare companie din România şi cel mai mare exportator, a reluat producţia parţial la uzinele de la Mioveni, pe bază de voluntariat. Din 4 mai, vor fi demarate activităţile la ambele uzine.
Din martie, programele Rabla Clasic şi Rabla Plus sunt active în ţară. Rabla Clasic are un buget de 405 milioane lei, cel mai mare de la lansarea Rabla. Anul acesta, programul Rabla Plus are un buget de 140 milioane lei, cel mai mare de când există şi cu 45% mai mult decât în 2019.