- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Lufthansa anunţă scumpirea biletelor, din cauza schemei UE de certificate pentru emisiile de carbon
Lufthansa a anunţat că urmează să majoreze preţurile biletelor, refuzând să absoarbă costurile suplimentare generate de extinderea de la 1 ianuarie a pieţei UE de certificate pentru emisii de carbon către industria transporturilor aeriene.
Lufthansa anunţă scumpirea biletelor, din cauza schemei UE de certificate pentru emisiile de carbon (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Grupul german, al doilea mare operator de transporturi aeriene la nivel global după Emirates Dubai, estimează că va înregistra în acest an costuri suplimentare de 130 milioane euro în urma intrării pe piaţa permiselor pentru emisii de carbon.
Lufthansa a devenit astfel primul mare operator care anunţă scumpiri în urma deciziei UE, însă creşterile de preţ vor fi operate treptat.
Potrivit legislaţiei UE, companiile de transporturi aeriene trebuie să cumpere din acest an certificate de emisii de carbon pentru zborurile care aterizează sau decolează în cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Elveţia, Norvegia şi Islanda.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Guvernul lasă educația în urmă. Ce se întâmplă cu legile educației
-
Drulă: Ăştia sunt înţeleşi. Un teatru ieftin, PSD şi PNL vor face un Guvern până la Crăciun
-
Ruşii îi cer lui Trump restituirea unor proprietăţi ale corpului diplomatic, confiscate de americani
-
Mister aviatic. Malaysia anunţă că va relua căutarea epavei zborului MH370
Statele Unite, China, India şi alte ţări au criticat decizia autorităţilor europene, acuzând UE că astfel de măsuri nu ar trebui luate unilateral, ci printr-un acord internaţional.
Lufthansa este unul dintre cei mai afectaţi operatori de transport aerian de introducerea certificatelor, alături de British Airways, Air France-KLM, United Continenntal sau Singapore Airlines.
Pe de altă parte, companiile sunt acuzate că folosesc controversele privind schema de emisii de carbon ca "perdea de fum" pentru a creşte costurile suportate de consumatori.
"Dacă ne uităm la impactul schemei, va începe să se facă simţit numai spre sfârşitul anului. Este foarte clar că aceste companii caută pretexte într-un mod mai mult sau mai puţin similar cu atitudinea companiilor de energie când a fost aplicat pentru prima dată un astfel de program", comentează europarlamentarul olandez Bas Eickhout.
Industria transporturilor aeriene estimează că introducerea schemei va induce costuri suplimentare de un miliard de euro în acest an, care vor creşte la 2,8 miliarde euro pe an până în 2020.
Punctul culminant din punct de vedere al preţurilor ar trebui să fie martie 2013, când companiile vor trebui să prezinte certificatele corespunzătoare emisiilor poluante din acest an.
Companiile primesc gratuit certificate reprezentând 85% din consumul estimat pentru 2012, însă acuză că estimările sunt vechi, calculate în baza traficului din perioada 2004-2006, care a crescut şi va continua să crească.
Lufthansa notează că va trebui să cumpere de pe piaţă 35% din permisele aferente anului 2012.
Preţul certificatelor s-a înjumătăţit în 2011, la 7,9 euro pe tonă de carbon emis.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO