Lupta contra maşinilor. Tarifele pentru parcare s-au triplat în Paris. Şase ore costă 225 de euro

Publicat: 22 05. 2024, 10:35
Actualizat: 22 05. 2024, 10:37

Decizia a fost justificată din motive de mediu şi ar trebui să se dovedească deosebit de costisitoare pentru şoferii de SUV-uri care călătoresc în capitală.

„În mai puţin de 30 de ani, maşinile au devenit în medie cu aproape 250 de kilograme mai grele. Greutatea medie a unui vehicul era de 975 de kilograme în 1990, în timp ce astăzi este de 1233 de kilograme”, explică municipalitatea în expunerea de motive a proiectului său de hotărâre, relatează AFP.

Subliniind „problemele de congestionare a spaţiului public şi de siguranţă”, precum şi „legătura dintre greutatea vehiculelor şi poluare”, departamentele au cerut „adaptarea tarifelor de parcare în Paris” pentru vizitatori, nu pentru rezidenţi.

În detaliu, această „taxă de parcare diferenţiată pentru vizitatori” va viza vehiculele „grele”, un termen care se schimbă în funcţie de tipul de vehicul: două tone pentru vehiculele electrice, penalizate în funcţie de greutatea bateriei, şi 1,6 tone pentru toate celelalte.

Tarifele anunţate sunt deosebit de mari: „pentru aceste vehicule, taxa de parcare va fi progresivă şi stabilită la 18 euro pe oră pentru primele două ore în arondismentele centrale ale capitalei, în timp ce va fi stabilită la 12 euro pe oră pentru primele două ore în arondismentele periferice.

Astfel, parcarea timp de şase ore la rând într-un arondisment central ar putea costa până la 225 de euro, faţă de 150 de euro într-unul dintre celelalte arondismente.

Persoanele cu mobilitate redusă vor putea în continuare să parcheze gratuit, iar „toate tarifele aplicate anterior profesioniştilor vor rămâne neschimbate, indiferent de greutatea vehiculului lor”.

Tarifele pentru rezidenţi vor rămâne, de asemenea, neschimbate.