Magazinele online trebuie să investească în câştigarea încrederii potenţialilor clienţi

Proprietarii de magazine online trebuie să investească în câştigarea încrederii potenţialilor clienţi, care, potrivit unui studiu GfK, explică reticenţa faţă de achiziţiile online prin incertitudinile legate de securitatea procesului, a site-ului şi a datelor personale.

Urmărește
258 afișări
Imaginea articolului Magazinele online trebuie să investească în câştigarea încrederii potenţialilor clienţi

Magazinele online trebuie să investească în câştigarea încrederii potenţialilor clienţi (Imagine: Shutterstock/Publimedia)

"Comerţul online se bazează pe încredere. Un studiu GfK arată că, în proporţie de 83%, cei intervievaţi şi-au exprimat reticenţa faţă de achiziţiile online prin incertitudinile legate de securitatea site-ului, a procesului de cumpărare şi datelor personale, la care se adaugă posibilele fraude", a declarat directorul Business Development al GeCAD ePayment, Cristian Herghelegiu, la un eveniment de specialitate organizat de Business Magazin.

El a adăugat că proprietarii de magazine online trebuie să investească în creşterea securităţii site-urilor, prin achiziţionarea de sisteme antifraudă de prevenire a fraudelor şi introducerea de standarde de securitate, unul dintre acestea fiind 3D Secure.

Herghelegiu a amintit că procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2010 în magazinele online care folosesc soluţia ePayment a fost de 0,24%, în scădere cu 50% faţă de 2009, sistemul antifraudă protejând magazinele online şi clienţii acestora de pierderi de aproape 900.000 euro.

"Datele companiei arată că, începând cu 2008, rata tentativelor de fraudă s-a înjumătăţit de la an la an. Anul trecut, GeCAD ePayment a procesat 2,08 milioane de plăţi online, din care 4.992 au fost tentative de fraudă", a spus reprezentantul GeCAD ePayment.

Principalele tipuri de afaceri online vizate în 2010 au fost site-urile care oferă reîncărcare electronică pentru telefoanele mobile, având un procent de 28,9% din numărul total al tentativelor de fraudă, urmate de turism, cu un total de 22%, şi de serviciile de telecomunicaţii, altele decât cele de reîncărcare, cu un procent de 10,7%, conform statisticilor GeCAD ePayment.

Herghelegiu a recomandat proprietarilor de magazine online să introducă mecanisme de recuperare a solicitărilor în curs de desfăşurare, care, din anumite motive, cum ar fi întreruperea conexiunii Internet, nu s-au finalizat prin emiterea unei comenzi.

"În cazul GeCAD ePayment, prin astfel de sisteme, am reuşit să recuperăm 85% din solicitările care s-au întrerupt din diferite motive. Cifrele arată că astfel de sistem pot dubla afacerile unui magazin online", a spus Herghelegiu.

GeCAD ePayment este parte a Naspers, un grup sud-african media multinaţional, care în 2010 a achiziţionat 83% din capitalul social de la omul de afaceri Radu Georgescu.

În 2010, GeCAD ePayment a procesat plăţi online de peste 120 milioane de euro, fiind liderul pieţei locale de profil.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici