- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (16.04.2021, 09:21)
- Bogdan Cojocaru
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mai are transportul pe calea ferată un viitor?
Pandemia şi restricţiile de circulaţie au produs haos în industria transportului de persoane din Europa, companiile aeriene şi feroviare, în special cele specializate pe rute internaţionale, fiind afectate de scăderi istorice ale numărului de pasageri.
Urmărește
259 afișări
Pandemia şi restricţiile de circulaţie au produs haos în industria transportului de persoane din Europa, companiile aeriene şi feroviare, în special cele specializate pe rute internaţionale, fiind afectate de scăderi istorice ale numărului de pasageri. Însă, în timp ce transportatorii aerieni au primit bailouturi de miliarde de euro de la guverne, companiile de căi ferate se simt neglijate.
Aceasta deşi trenurile sunt văzute ca mijloace de transport sigure, eficiente, accesibile şi nepoluante, cel puţin în comparaţie cu avioanele. Totuşi, în Europa de Est unele guverne văd un viitor în căile ferate, scrie Ziarul Financiar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
Criticii bailouturilor aeriene - de 36 de miliarde de euro în Europa de la începutul crizei - spun că dacă de pachetele de ajutor nu sunt ataşate condiţii de mediu, emisiile de gaze cu efect de seră vor reveni la nivelurile ridicate de dinainte de pandemie când lumea va reveni şi ea la normal, scrie Euronews.
Însă anul trecut companiile de transport feroviar din UE au înregistrat pierderi de 26 de miliarde de euro, potrivit datelor Comunităţii Feroviare Europene (CER). Nici începutul acestui an, care ar trebui să fie Anul European al Căilor Ferate, nu a fost cu noroc pentru sectorul feroviar deoarece guvernele înăspresc din nou restricţiile de circulaţie. Eurostar, specializată pe transport internaţional, mai ales între Franţa şi Marea Britanie, este un exemplu de companie confruntată cu probleme financiare serioase şi care ar avea nevoie de ajutor de la stat. „Un dezastru este posibil“, spunea în ianuarie CEO-ul Jacques Damas.
În timp ce ajutoarele de stat acordate de guvernele europene companiilor aeriene în această criză se ridică la 35-40 de miliarde de euro, ajutoarele directe primite de transportatorii feroviari sunt de până la şapte miliarde de euro, arată Alberto Mazzola, directorul CER.
Lobbyistul se plânge că în unele cazuri, veniturile din sectorul de profil s-au prăbuşit şi cu peste 90%. „Traficul intern s-a redus în medie cu 40-50%, ceea ce este enorm. Dacă ar fi să ne gândim la Green Deal şi la cum vom ieşi din criză cu transportul şi mobilitatea, am înţelege că transportul feroviar ar trebui adus într-o poziţie mai bună“, a mai spus Mazzola. Green Deal este planul UE de a face din Europa primul continent neutru din punctul de vedere al climei până în 2050. Anul trecut, anul începutului pandemiei în Europa, poluarea cauzată de avioane a scăzut cu 64%.
„Să sperăm că Anul Feroviar va însemna că guvernele vor face o prioritate din a face transportul feroviar mai accesibil şi ieftin decât cel aerian“, spune Jo Dardenne, director de aviaţie la organizaţia Transport & Environment.
În cadrul Green Deal, un loc special îl are dezvoltarea tehnologiei hidrogenului, un combustibil considerat curat dacă este produs cu energie nepoluantă. Zilele trecute, SNCF, compania naţională de căi ferate a Franţei, a făcut o comandă de 190 de milioane de euro pentru 12 garnituri de tren cu propulsive pe hidrogen de la Alstom. Contractul va asigura 2.000 de locuri de muncă în Franţa, ţară care se vrea un campion al hidrogenului. În Polonia, companiile PESA, producător de material rulant, şi PKN Orlen, unul din liderii regiunii în sectorul combustibililor, colaborează pentru dezvoltarea unei locomotive pe hidrogen care va fi prezentată anul acesta.
Compania naţională de infrastructură feroviară, PKP Polskie Linie Kolejowe, va lansa anul acesta proiecte în valoare de aproape 4 miliarde de euro pentru creşterea siguranţei transportului şi îmbunătăţirea serviciilor de transport de pasageri şi marfă. Până la finalul anului, compania are în plan selectarea a 61 de investiţii. Pe lângă acestea, vor fi efectuate lucrări pentru construcţia sau modernizarea unor structuri inginereşti precum poduri şi viaducte şi a unor secţiuni de cale ferată. Polonia pare să-şi concentreze eforturile pe transportul feroviar de marfă, în ultimul deceniu fiind a doua ţară din UE, după Germania, la numărul de permise eliberate pentru transportatori de profil.
De asemenea, Polonia este destinaţie finală pentru trenuri de marfă care vin direct din China. Din mai, Polonia va avea o legătură feroviară directă cu Turcia pentru transportul mărfurilor. Şi Ungaria a anunţat anul acesta investiţii, de 5,6 miliarde de euro, pentru modernizarea structurilor feroviare din jurul Budapestei, dar pentru următoarele două decenii. Banii vor proveni mai ales din fonduri europene.
Transportul din regiune este important pentru economia ţării deoarece circa un million de persoane fac naveta în fiecare zi din suburbiile capitalei în oraş pentru a munci sau face cumpărături. Guvernul maghiar mai are o prioritate, modernizarea secţiunii ungare a rutei Belgrad-Budapesta, proiect de 2 miliarde de euro înconjurat de secrete şi realizat cu bani de la China şi, într-o proporţie mai mică, de la Rusia şi cu ajutorul unor companii din China.
Ruta face parte dintr-un coridor de transport de marfă care ajunge până la portul grecesc Pireu, deţinut de compania chineză COSCO. În teorie, transportul mărfurilor chineze sosite în Pireu cu destinaţia Europa de vest pe ruta feroviară Grecia - Macedonia - Serbia - Ungaria durează cu câteva zile mai puţin decât prin nordul continentului. Anul trecut, Budapesta a primit primul transport feroviar direct de marfă din China. Tot anul trecut, operatorul naţional feroviar al Ungariei, M¡V-Start, a anunţat că va cumpăra 50 de trenuri hibride.
Luna aceasta, Căile Ferate Cehe au semnat un acord-cadru cu un consorţiu format din Siemens Mobility şi äkoda Transportation pentru cumpărarea a 180 de vagoane de pasageri care vor fi folosite pe rute interne şi externe. În decembrie 2020, transportatorul a comandat 79 de garnituri electrice äkoda 7Ev pentru transportul pasagerilor.
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Vedeta din România pe care puțini și-o amintesc! Mama ei e disperată: fiica a renunțat la TV și a căzut pradă substanțelor interzise
CANCAN.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe