- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (25.05.2017, 11:21)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mallurile din România sunt printre cele mai noi din Europa. Tendinţe pentru viitor
România se află pe poziţia a treia în topul ţărilor europene cu cel mai nou stoc de malluri, în condiţiile în care 82% din centrele comerciale funcţionale la finalul anului 2016 au fost livrate în ultimii 10 ani, faţă de o pondere de doar 38% la nivelul Europei, indică un studiu Cushman & Wakefield.
Urmărește
672 afișări
Mallurile din România sunt printre cele mai noi din Europa. Tendinţe pentru viitor
Astfel, dintr-un stoc existent de malluri (fără retail park-uri şi galerii comerciale) de aproape 2,1 milioane de metri pătraţi, aproape 1,7 milioane de metri pătraţi au fost livraţi în perioada 2007 – 2016.
În acest clasament, România este depăşită de Bulgaria şi Serbia, care de asemenea intră în categoria pieţelor emergente din ultimii zece ani, în timp ce pieţele mature, precum Germania, Franta şi Marea Britanie, se află în partea inferioară a topului, în condiţiile în care mai puţin de 20% din stocul comercial al acestor ţări a fost construit în ultimii zece ani.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Anul trecut, pe piaţa europeană au fost finalizate centre comerciale cu o suprafaţă închiriabilă de 4,5 milioane de metri pătraţi, în scădere cu 6% faţă de 2015. România, cu livrări de 229.000 mp, a contribuit cu 5% la stocul nou finalizat la nivel european.
În Europa Centrală şi de Est (ECE), livrările de centre comerciale au scăzut cu 17% în 2016, după un declin de 11% în 2015. Activitatea puternică de dezvoltare din ultimii zece ani a dus la o creştere semnificativă a densităţii centrelor comerciale în multe dintre capitalele regiunii. Praga, Bucureşti şi Budapesta sunt excepţiile, deoarece densitatea centrelor comerciale este sub media densităţii din Europa Centrală şi de Est.
Rusia continuă să fie cea mai mare piaţă de dezvoltare a centrelor comerciale din Europa Centrală şi de Est, în ciuda faptului că livrările de 1,2 milioane de metri pătraţi realizate în 2016 au fost la cel mai scăzut nivel din 2005.
În 2016, Europa de Vest a înregistrat o creştere de 15% a livrărilor de centre comerciale. Franţa a fost din nou cea mai activă ţară din această regiune şi va continua să fie activă şi în viitor, datorită încrederii consumatorilor şi a brandurilor internaţionale intrate pe piaţă. Italia şi Spania au înregistrat o creştere puternică în anul 2016, în timp ce activitatea de dezvoltare în regiunea Benelux a fost robustă, fiind finalizate proiecte „cheie”, precum Docks Bruxelles. Activitatea de dezvoltare în Marea Britanie a scăzut cu 17% faţă de anul precedent.
În viitor, ne aşteptăm ca dezvoltatorii să se orienteze către zonele în care există o densitate scăzută a stocului de centre comerciale, cheltuieli de consum ridicate şi riscuri reduse sau stocul existent a ajuns la maturitate şi are nevoie de îmbunătăţiri, reamenajari sau extinderi, arată studiul companiei de consultanţă imobiliară.
În ultimii ani, concurenţa puternică din partea altor segmente de comerţ cu amănuntul şi schimbarea comportamentului consumatorilor au obligat proprietarii centrelor comerciale să caute modalităţi de a se diferenţia prin oferta lor. Creşterea cumpărăturilor on-line şi progresul tehnologic creează provocări, dar şi oportunităţi pentru proprietarii de centre comerciale, în condiţiile în care cumpărătorii caută să-şi sporească experienţa de cumpărături fizice cu o experienţă socială / de petrecere a timpului liber. Activitatea de dezvoltare se concentrează din ce în ce mai mult pe noile formate, cu o prezenţă mai puternică a operatorilor din industria alimentară şi a băuturilor, de petrecere a timpului liber şi de divertisment, pentru a spori traficul şi timpul petrecut în centrul comercial.
Cushman & Wakefield a identificat cele mai noi tendinţe în rândul centrelor comerciale din Europa, care vor avea un impact puternic asupra dezvoltării pieţei în viitor: Extinderile centrelor comerciale existente; transformarea centrelor comerciale în spaţii sociale multifuncţionale; creşterea importanţei ofertei de cafenele şi restaurante; divergenţa centrelor comerciale: proiecte regionale vs. locale; convergenţa elementelor omnichannel; creşterea centrelor comerciale care adoptă concepte şi formate noi; dezvoltarea sau transformarea unor centre comerciale în proiecte cu destinaţie mixtă
În ultimii ani, centrele comerciale au evoluat de la spaţii convenţionale pentru vânzarea cu amănuntul la centre multifuncţionale, cu o ofertă extinsă de restaurante, pentru petrecerea timpului liber şi divertisment, precum şi de servicii publice. Scopul este de a crea centre care se integrează perfect în comunitatea locală.
Importanţa ofertei de cafenele şi restaurante din centrele comerciale a crescut în întreaga Europă. Zonele de food court tradiţionale evoluează pentru a satisface cerinţele consumatorilor moderni care caută experienţe culinare unice, iar dezvoltatorii caută noi concepte care să răspundă acestor cerinţe.
Influenţa crescută a generaţiei „millennials”, care caută experienţe deosebite în activităţile de petrecere a timpului liber, divertisment şi luat masa, a dus la dezvoltarea unor centre comerciale regionale de mari dimensiuni, cu o proporţie mare din spaţiul total dedicat operatorilor non-retail.
Pe de altă parte, schimbarea stilului de viaţă a consumatorilor, care au din ce în ce mai puţin timp la dispoziţie, favorizează dezvoltarea unor centre locale de dimensiuni mici şi medii ancorate de un retailer de food, care beneficiază de o bună accesibilitate, parcare generoasă şi orar extins de funcţionare.
Până la sfârşitul anului 2018, pe piaţa europeană vor fi construite 186 de mall-uri noi, dintre care 80 vor fi centre comerciale mai mici, cu dimensiuni cuprinse între 5.000 - 20.000 mp.
Comerţul Omnichannel devine din ce în ce mai important. Un număr tot mai mare de retaileri online din Europa studiază acum magazinele fizice ca o modalitate de a-şi completa strategia omnichannel, iar centrele comerciale sunt o parte esenţială a acestui proces.
„Resort-uri” de cumpărături: În Spania şi Portugalia există o tendinţă în continuă creştere de a crea centre comerciale cu tematică, având un mix comercial şi de petrecere a timpului liber concentrat pe un anumit element, cum ar fi activităţile de apă sau petrecerea timpului liber pentru copii. Cel mai mare centru comercial din Portugalia, Dolce Vita Tejo, de 122.000 de metri pătraţi, investeşte în prezent pentru a deveni o staţiune comercială.
Centrele comerciale fără ancore: În Italia, s-a înregistrat o tendinţă de creştere a dimensiunii unităţilor şi realizarea unui mix bogat şi variat de branduri. Există, de asemenea, exemple de noi concepte, cum ar fi Scalo Milano (30.000 mp), deschis în 2016, un centru comercial împărţit în trei domenii principale: Fashion, Food şi Design, fără un anume chiriaş ancoră.
S-a înregistrat o creştere a numărului de centre comerciale mixte, care includ spaţii rezidenţiale şi de birouri. În Regatul Unit, este de aşteptat ca centrele mai vechi, în special cele din locaţii secundare, să fie redezvoltate sau înlocuite cu proiecte rezidenţiale sau de agrement.
Creşterea apetitului consumatorilor pentru confort şi experienţe noi îi obligă pe proprietarii de centre comerciale să adopte noi instrumente digitale. Aplicaţiile, serviciile Click & Collect, Wi-Fi gratuit, parcare fără tichet, staţii de încărcare pentru maşini electrice, boxuri foto şi complementarea audio-vizuală a evenimentelor, sunt elemente folosite pentru atragerea vizitatorilor şi pentru a face ca experienţa petrecută în centrul comercial să fie cât mai antrenantă.
Citeşte şi: Avertizare din partea Coaliţiei pentru Dezvoltarea României: Legea impozitului pe venitul gospodăriilor va crea haos şi va însemna şi taxe în plus
Citeşte şi: Avertizare din partea Coaliţiei pentru Dezvoltarea României: Legea impozitului pe venitul gospodăriilor va crea haos şi va însemna şi taxe în plus
Citeşte şi: Piaţa muncii din România: Cât câştigă meseriaşii care vin în Bucureşti din alte zone ale ţării
Citeşte şi: SUA: Uber şi-a plătit mai puţin şoferii din New York în ultimii doi ani, în mod neintenţionat
Citeşte şi: Sincu, E&Y: Impozitul pe gospodărie va scădea creditarea populaţiei. Băncile ar putea cere depozite colaterale pentru plata acestei dări către stat
Citeşte şi: Sincu, E&Y: Impozitul pe gospodărie va scădea creditarea populaţiei. Băncile ar putea cere depozite colaterale pentru plata acestei dări către stat
Citeşte şi: Sincu, E&Y: Impozitul pe gospodărie va scădea creditarea populaţiei. Băncile ar putea cere depozite colaterale pentru plata acestei dări către stat
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe