Managerii români şi-au mai temperat aşteptările privind afacerile în 2013, dar 70% încă văd creştere

Managerii români şi-au temperat uşor aşteptările privind evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului în acest an faţă de luna ianuarie, însă cu toate acestea aproape 70% dintre aceştia încă văd un avans al celor doi indicatori, potrivit Ernst&Young.

Urmărește
132 afișări
Imaginea articolului Managerii români şi-au mai temperat aşteptările privind afacerile în 2013, dar 70% încă văd creştere

Managerii români şi-au mai temperat aşteptările privind afacerile în 2013, dar 70% încă văd creştere (Imagine: Shutterstock)

"Deşi marchează o tendinţă descrescătoare faţă de luna ianuarie 2013, răspunsurile privind perspectivele de creştere rămân semnificative în iunie 2013: 69% dintre liderii români de business consideră că vor înregistra creşterea cifrei de afaceri în acest an", se arată într-un comunicat al Ernst&Young, citând concluziile studiului "O nouă viziune a creşterii- ediţia iunie 2013".

Totuşi, procentajul companiilor care aşteaptă o creştere moderată, între 5-10%, a scăzut cu 5 puncte procentuale din ianuarie până în iunie 2013, în timp ce procentajul companiilor care anticipează o scădere de 5-10% a crescut tot cu 5 puncte procentuale.

De asemenea, 11% dintre manageri anticipează creşteri ale afacerilor de 10-20%, în scădere de la 13% în ianuarie. Scăderi a înregistrat şi ponderia managerilor care mizează pe afaceri în creştere cu 20-30% (9% faţă de 12% în ianuarie), în timp ce 3% dintre persoanele intervievate prognozează un avans de peste 31%. Pe de altă parte, 2% dintre manageri spun că vor avea scăderi de peste 31% a afacerilor în acest an.

Referindu-se la estimările privind creşterea profitului, acestea rămân şi ele pozitive, păstrându-se în aceiaşi parametri ca la ediţia din ianuarie 2013. Dacă în ianuarie, 68% dintre companiile respondente aşteptau profituri în creştere în 2013, în iunie procentul acestor companii a scăzut cu 2 puncte procentuale, la 66%. Din total, 11% aşteaptă chiar o creştere a profitului cu peste 30%.

Ca strategie de creştere a vânzărilor, cele mai multe companii au ales introducerea de produse şi servicii noi şi deschiderea de noi canale de distribuţie. Referitor la scăderea preţurilor, se observă o reducere de 8 puncte procentuale a focusului asupra acestui factor, de la 18% în ianuarie 2013, la 10% în iunie 2013.

În acelaşi timp, încrederea liderilor de business în industria în care companiile lor activează a scăzut semnificativ între ianuarie şi iunie. Astfel, proporţia companiilor deloc încrezătoare în potenţialul industriei lor din acest an a crescut cu 17 puncte procentuale, până la 33% dintre companii, în timp ce procentajul companiilor oarecum încrezătoare a scăzut de la 35% la 23%.

Instrumentul de finanţare preferat pentru investiţii în următoarele 6 luni rămâne creditul bancar, ales de 45% dintre companii atât în ianuarie, cât şi în iunie, în timp ce investiţiile de tip venture capital marchează o scădere în preferinţe, de la 8% în ianuarie la 6% în iunie 2013.

Companiile proiectează aceleaşi aşteptări în privinţa numărului de angajaţi la jumătatea lui 2013, ca şi la începutul anului. În ambele ediţii ale studiului Ernst & Young, 26% dintre respondenţi planificau noi angajări, în timp ce 55% în iunie, versus 56% în ianuarie, nu vor face noi angajări în acest an.

În privinţa salariului, 53% dintre liderii de business au declarat că intenţionează să ofere o mărire de salariu între 5-10%, peste rata estimată a inflaţiei, în timp ce 45% prognozează o stagnare a nivelului salarial în acest an.

Pentru a face faţă presiunilor impuse de mediul economic dificil din ultimul an, 33% din oamenii de afaceri chestionaţi au declarat că au recurs în continuare la reduceri de costuri, dar 23% s-au concentrat pe creşterea productivităţii, în timp ce 22% pe introducerea de produse noi. Tendinţe de creştere s-au remarcat la crearea de produse noi şi scăderea costurilor, dar şi în angajarea de talente. Ultima tendinţă emergentă, cea de focusare pe angajaţii talentaţi, ne apropie de tendinţele de la nivel mondial.

Costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piaţă, chiar înregistrând o tendinţă crescătoare, până la 40% dintre cei chestionaţi - acelaşi nivel de importanţă pe care comunitatea locală de afaceri o acordă consolidării notorietăţii mărcii şi a creşterii încrederii în brand. Aşadar, 40% dintre respondenţi se aşteaptă ca principala bătălie competitivă să fie dată în acest an prin eforturile de marketing.

Studiul Ernst & Young are la bază un chestionar aplicat în perioada 1-14 iunie 2013. În raport se analizează răspunsurile a 103 executivi de top, prezentându-se percepţia acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din România în 2013.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici