- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.12.2013, 11:00)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Mănescu: FMI a propus insolvenţa firmelor cu datorii, m-am opus. Managerii vin cu soluţii sau pleacă
Ministrul Transporturilor,Ramona Mănescu, afirmă că a respins propunerea FMI de intrare în insolvenţă a unor companii cu datorii, precum CFR Marfă şi CFR Călători,că aşteaptă bani de la buget, dar şi măsuri de rentabilizare de la manageri, în caz contrar restructurarea urmând să fie "de sus în jos".
Urmărește
337 afișări
Mănescu: FMI a propus insolvenţa firmelor cu datorii, m-am opus. Managerii vin cu soluţii sau pleacă (Imagine: Bogdan Iordache/Mediafax Foto)
"Pentru mine, din punctul meu de vedere nu este chiar cea mai bună soluţie (intrarea însolvenţă, n.r.). S-a pus problema ca CFR Marfă să intre în insolvenţă şi CFR Călători, toate companiile. FMI-ul a propus şi eu am respins ideea din start ca în scrisoarea de intenţie, deci în scrisoarea agreată cu FMI-ul, să se spună acest lucru, că trebuie să intre în insolvenţă. FMI-ul a acceptat această obiecţie pe care am avut-o, cu condiţia ca noi să restructurăm, să rentabilizăm, să dovedim că putem şi fără să intrăm în insolvenţă", a afirmat ministrul la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, fiind întrebată dacă ar fi de acord cu intrarea în insolvenţă a companiilor din subordinea ministerului care acumulează datorii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
România se alătură pe deplin spațiului Schengen începând cu ianuarie 2025
-
Războiul din Ucraina. Ce este noua armă folosită de Rusia în Ucraina. Putin spune că se deplasează cu 3 km pe secundă.
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Mănescu a spus că la Ministerul Transporturilor sunt "o grămadă de datorii" şi multe probleme nerezolvate de ani de zile pe care le-a "moştenit" la preluarea mandatului.
"Eu am o grămadă de datorii la Ministerul Transporturilor. (...) Nu am reuşit să le plătesc pentru că domnul Voinea (ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, n.r.) nu mi-a dat bani şi pentru că bugetul României nu a fost... Sigur că am vorbit (cu Voinea, n.r.). Eu sper că nu mi i-a dat că nu are bani, pentru că dacă are bani şi nu mi i-a dat ar fi foarte grav. Cinstit", a declarat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor a afirmat că deşi este dificil pentru cei care construiesc bugetul să "aranjeze" cifrele în aşa fel încât să nu fie depăşit deficitul, în condiţiile în care nivelul datoriilor este atât de ridicat, soluţia ar trebui să vină şi de la Buget.
"La Ministerul Transportului, sumele sunt foarte mari şi bugetul nu a reuşit să găsească. În momentul acesta, 560 de milioane de lei doar pentru energie, 350 de milioane de lei plăţi restante - arierate acumulate de CFR Călători şi pe cale de consecinţă CFR Infrastructură, din plata asigurărilor sociale şi ajutoare către persoanele cu dizabilităţi, pensionari. Deci 350 de milioane de lei, plus o mulţime de datorii către companiile care pe ex-ISPA au finalizat deja lucrările de reabilitare, lucrări deja executate şi nu au fost plătiţi, bani pe care tot aşa, îi cerem la Ministerul Bugetului şi încercăm să-i obţinem. Deci foarte multe datorii", a spus Mănescu.
Pe de altă parte, termenul de rentabilizare este finalul anului viitor, a arătat ministrul Transporturilor, adăugând că speră ca managerii companiilor în cauză să vină cu planuri de rentabilizare.
"Pot deveni profitabile, dar pentru asta managementul privat trebuie să vină cu planuri de restructurare şi de rentabilizare, planuri care într-adevăr să producă efecte. Până în momentul acesta nu au venit. Le-am cerut şi sper să vină cu aceste planuri. Dacă nu vin cu aceste planuri, se va face o evaluare la sfârşitul acestui an, şi în funcţie de performanţele pe care managementul privat din aceste companii de stat le-a avut, vor rămâne sau vor pleca", a spus Mănescu.
Ea a arătat, confirmând afirmaţia unuia dintre moderatori, că în cazul CFR Marfă şi CFR Călători, singurele propuneri venite din partea managerilor au fost până în prezent majorarea preţurilor la bilete, reduceri de personal şi închideri de linii.
"Sunt singurele măsuri, propuneri, cu care au venit, nu am văzut încă niciun fel de măsură prin care ei îşi pot rentabiliza din punct de vedere economic, al creşterii numărului de clienţi – dacă vorbim de CFR Marfă, contracte noi pe care să le poată lua şi care să le aducă profit în viitor. Nu am văzut încă un plan de restructurare, reorganizare şi rentabilizare a acestor companii care să fie într-adevăr convingător, aşa cum am discutat cu FMI. Eu încă aştept. (...) În momentul acesta se desfăşoară câteva controale la cele trei companii şi în foarte scurt timp vom lua o decizie şi cu privire la modul în care şi-au îndeplinit contractul de management, pentru că este sfârşit de an, trebuie să facem un bilanţ şi să vedem în ce măsură ei au performat, au îndeplinit criteriile de performanţă. Dacă le-au îndeplinit, bine, dacă nu, trebuie să lase locul persoanelor care pot face acest lucru. Dacă este vorba de reorganizare şi de o restructurare, putem începe de sus în jos", a precizat Mănescu.
Guvernul a convenit cu FMI ca până la finele anului să decidă închirierea sau închiderea a peste 700 kilometri linii de cale ferată şi să aplice aceleaşi proceduri pe parcursul anului viitor pentru alţi 900 kilometri linii CFR, pentru a obţine economii calculate la 70 de milioane lei anual.
Cifrele sunt incluse în scrisoarea de intenţie convenită cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) în negocierile din luna noiembrie.
Pe de altă parte, Guvernul şi FMI au decis ca CFR Marfă să fie restructurată "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vânzarea vagoanelor învechite ca fier vechi şi oprirea de livrări către clienţii care au acumulat datorii faţă de companie.
Pentru CFR Marfă a fost stabilită o nouă ţintă trimestrială de arierate, care să ajungă la zero datorii, excluzând dobânzile şi penalităţile pentru arieratele existente, se arată în scrisoarea de intenţie.
"În luna noiembrie veniturile merg bine, dar s-au realizat şi ceva cheltuieli mai mari. În primul rând s-a realizat capitalizarea CFR Călători, de unde banii nu ştim exact când se întorc la buget", a declarat la 25 noiembrie ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea.
Citește pe alephnews.ro: Gala ZF 2024. Adrian Sârbu: „Oportunitatea ta este România. Trebuie să te implici în câmpul puterii” / Gerard Baker, editor global Wall Street Journal, prezent la Gală, a vorbit despre viitorul economic al Europei și al SUA în urma victoriei lui Trump
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe