- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.12.2013, 11:11)
- Ioan Dornescu
Mănescu: Nu cred că GFR avea toţi banii pentru CFR Marfă. Ministerul Transporturilor nu a înapoiat garanţia de 10 milioane euro
Grup Feroviar Român (GFR) nu ar fi avut toţi banii pentru preluarea CFR Marfă, consideră ministrul Transporturilor Ramona Mănescu, care afirmă că ministerul încă nu a înapoiat companiei deţinute de omul de afaceri Gruia Stoica garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare.
Urmărește
519 afișări
Mănescu: Nu cred că GFR avea toţi banii pentru CFR Marfă (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)
"Eu nu cred că aveau banii să plătească, chiar nu cred că aveau banii. Probabil că aveau promisiuni. Probabil că aveau deja angajamente cu bănci, cu bănci de investiţii, dar nu cred că aveau toţi banii la momentul respectiv", a afirmat ministrul la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, răspunzând unei întrebări pe această temă.
Ea a afirmat că garanţia de 10 milioane euro nu a fost deocamdată înapoiată Grup Feroviar Român (GFR).
"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor şi şef al comisiei de privatizare CFR Marfă, n.r.), care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul. (...) Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie", a spus Mănescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
Ministrul a spus că după preluarea mandatului de ministru la Transporturi nu trebuit să poarte negocieri legate de privatizare, întrucât acestea erau deja finalizate.
"Nu a trebuit să iau decât o singură decizie, dacă pe 14 octombrie mergem mai departe sau ne oprim cu această privatizare. Asta a fost singura decizie pe care am luat-o şi cred că am luat decizia corectă", a spus ea.
Mănescu a afirmat că din punct de vedere legal procedura nu ar fi putut continua pentru că au existat unele clauze neîndeplinite - lipsa avizului de la Consiliul Concurenţei şi a acceptului din partea unor bănci creditoare -. iar pe de altă parte termenul convenit cu FMI nu putea fi prelungit.
Unul dintre moderatori a afirmat că în cazul Consiliului Concurenţei există un termen legal pentru luarea unei decizii iar autorităţile implicate în privatizare ar fi trebuit să-l cunoască. Întrebată dacă în acest caz a fost o scăpare sau o greşeală a statului, ministrul a răspuns: "Putem spune şi aşa".
Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă prin vânzarea a 51% din acţiuni către GFR a fost publicată la 14 august în Monitorul Oficial, termenul de finalizare a tranzacţiei fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv jumătate lunii octombrie. Pe de altă parte, reprezentanţii Consiliului Concurenţei au precizat la începutul lunii octombrie că o analiză obişnuită durează maxim 45 de zile dacă notificarea tranzacţiei este completă, iar în cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.
Mănescu a precizat că procedura de privatizare a fost reluată, cu termen de finalizare în mai 2015, până la sfârşitul lunii februarie a anului viitor urmând să fie selectat consultantul.
"Ar fi de preferat ca acest consultant să aibă pe de o parte o experienţă dovedită în transporturi. Din punctul meu de vedere consultantul ar trebui să fie un consultant de nivel internaţional, un jucător mare. Să aibă experienţă în transporturi, să aibă experienţă în astfel de tranzacţii, privatizări, achiziţii şi acest consultant, în afară de faptul că trebuie să creeze această poveste a companiei în aşa fel încât să poată fi vândută cât mai bine şi să putem obţine un preţ cât mai bun, aş vrea ca acest consultant să fie şi un consultant care să poată să vină cu soluţii pentru rentabilizarea, restructurarea companiei, împreună cu managementul privat, în aşa fel încât compania atunci când va fi privatizată să arate altfel, măcar să nu mai fie pe pierdere", a spus ea.
În luna iunie, compania GFR a fost declarat câştigătoare în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.
GFR a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă pe care urma să le preia. Dacă privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia să achite încă 172 milioane de euro.
Gruia Stoica, proprietarul GFR, declara la 15 octombrie că a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.
Ministrul Transporturilor declara la 22 octombrie că a fost deblocat contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR, companiei urmând să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:23
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1064. Zelensky: Ucraina se va alătura NATO dacă Trump doreşte / Trump afirmă că SUA „probabil” vor sancţiona Rusia dacă Moscova refuză negocierile de pace / Secretarul de Stat al SUA: Vrem să punem capăt războiului din Ucraina, astfel încât acesta să nu reînceapă peste 3-4 ani
-
astăzi, 14:20