Mănescu spune că a primit ameninţări pe perioada mandatului, iar presiunile "sunt o realitate" la MT

Fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu (PNL) afirmă că "presiunile sunt o realitate" la Ministerul Transporturilor şi că s-a confruntat pe perioada mandatului cu ameninţări şi încercări de intimidare, fără să ofere însă detalii despre persoanele în cauză.

Urmărește
414 afișări
Imaginea articolului Mănescu spune că a primit ameninţări pe perioada mandatului, iar presiunile "sunt o realitate" la MT

Fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Pe durata mandatului meu s-a aplicat legea, iar atunci când am constatat încălcarea acesteia au fost destituiţi funcţionari, aşa cum bine ştiţi, sau consilii de administraţie, indiferent de presiunile care s-au făcut. După cum aţi observat şi din ancheta în curs de desfăşurare la CFR Marfă, presiunile sunt o realitate la Ministerul Transporturilor şi sunt exercitate în principal de acele grupuri care au deranjate de acţiunile mele. Sper ca aceste grupuri să nu se folosească de acest prilej pentru a-şi recupera poziţiile. (...) Indiferent de presiunile şi ameninţările pe care le-am primit, şi nu au fost puţine, indiferent de modul în care s-a încercat intimidarea mea, vă spun că nu mi-a fost teamă să continui schimbările şi sper ca acet lucru să se întâmple în continuare cu cel care va veni după mine", a spus Mănescu.

Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfă, CFR Călători şi Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizată fiind ianuarie 2012 - septembrie 2013.

Ea a susţinut miercuri o declaraţie de presă, de 15 minute, în care a făcut un bilanţ al mandatului de şase luni la conducerea Ministerului Transporturilor, la finalul căreia jurnaliştii nu au putut însă adresa întrebări.

Mănescu a trecut în revistă principalele proiecte în care s-a implicat şi a cerut ca noul ministru să le finalizeze.

Ea a mulţumit premierului pentru sprijinul acordat în guvern, precum şi colegilor din Cabinet, instituţiilor statului şi funcţionarilor din minister cu care a avut o colaborare foarte bună.

Primele proiecte menţionate de Mănescu au fost procesul de privatizare al CFR Marfă, aflat în prezent la stadiul finalizării noului caiet de sarcini, Master Planul de Transport aflat de asemenea într-o fază finală şi implementarea Strategiei Dunării şi conectarea Portului Constanţa cu cel din Rotterdam.

Mănescu a amintit deciziile de schimbare a consiliilor de administraţie de la Tarom şi CFR şi obiectivele cerute noilor manageri privaţi şi a precizat că a cerut crearea unei unităţi în cadrul ministerului care să supravegheze managementul companiilor din subordinea instituţiei, aceasta fiind programată să funcţioneze de la începutul lunii martie.

Referitor la parteneriatul cu China, proiectele de investiţii agreate în acest moment sunt construcţia unei linii de mare viteză, inelul feroviar al Capitalei şi două terminale în Portul Constanţa, a arătat fostul ministru.

Mănescu a afirmat că în perioada mandatului ei absorbţia fondurilor europene prin programul derulat de Transporturi s-a dublat de la 16% la 32,2%, la finele anului 2013, când suma atrasă se ridica la 915 milioane euro. Pentru 2014, ţinta stabilită este de 1,35 miliarde euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici