La fiecare eveniment politic, începând cu reuniunea anuală a Adunării Naţionale Populare de la Beijing, are loc o adevărată paradă de berline negre Audi cu geamuri fumurii.
Compania germană, care a aniversat anul trecut 25 de ani de prezenţă în China, a prosperat pe această piaţă mai întâi datorită liderilor guvernamentali, înainte de a atrage şi publicul larg.
În 2013, pe piaţa chineză au fost comercializate aproape 500.000 de automobile Audi.
De fapt, piaţa chineză a vehiculelor de lux este dominată în proporţie de 80% de trei constructori germani, Audi, divizie a Volkswagen, BMW şi Mercedes-Benz, parte a grupului Daimler.
Interesul liderilor chinezi pentru automobilele Audi a scăzut însă în paralel cu creşterea vânzărilor către populaţia de rând. Un exemplu în acest sens este cel al ministrului chinez de Externe, care a renunţat la un Audi A6 pentru un vehicul Hongqi, o marcă chineză emblematică a regimului comunist.
„Am fost onoraţi de interesul liderilor chinezi de rang înalt pentru Audi, dar grupul a adoptat o strategie bună, pentru adaptarea la tendinţe”, a declarat Luca de Meo, membru în consiliul de administraţie al companiei, responsabil cu vânzările.
În ultimii patru-cinci ani, Audi a pus accentul pe maşinile de familie şi atragerea unui public mai tânăr, a arătat John Zeng, director al firmei de consultanţă LMC Automotive Consulting.
Cadillac şi Lincoln, mărcile de lux ale General Motors şi Ford, preferate de generaţii de preşedinţi americani, speră să întrerupă dominaţia germană.
„Modelele producătorilor dominanţi sunt peste tot pe drumurile Chinei, noi trebuie să punem accentul pe caracterul mai exclusivist al mărcii noastre. Trebuie să propunem ceva mai bun şi mai diferit”, a explicat Jim Farley, vicepreşedinte la Ford, la salonul auto de la Beijing.
Grupul american a anunţat că va începe în acest an comercializarea Lincoln în China, cu modelul MKZ, o berlină de talie medie, şi automobilul 4×4 de dimensiuni urbane MKC.
Cadillac, prezent pe piaţa chineză de 10 ani, vrea să se dezvolte în continuare. Preşedintele GM China, Matt Tsien, a recunoscut că brandul Cadillac nu este foarte cunoscut în China, dar crede că există mulţi oameni care pot fi atraşi de acesta.