Marea Britanie a surprins analiştii, cu o creştere record a vânzărilor de retail în decembrie

Vânzările de retail din Marea Britanie au avansat cu 2,6% în decembrie, faţă de luna precedentă, cel mai mult din 1996, când au început să fie înregistrate date de acest tip, datorită creşterilor de la magazinele universale şi alte magazine mai mici, în perioada sărbătorilor de Crăciun.

Urmărește
126 afișări
Imaginea articolului Marea Britanie a surprins analiştii, cu o creştere record a vânzărilor de retail în decembrie

Marea Britanie a surprins analiştii, cu o creştere record a vânzărilor de retail în decembrie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Analiştii anticipau un avans de numai 0,3%, relatează Bloomberg.

Evoluţia arată o revenire a cheltuielilor de consum la sfârşitul trimestrului al patrulea, după un declin de 0,9% în octombrie şi o creştere uşoară în noiembrie.

Magazinele universale au comsemnat o creştere de 8,7% a livrărilor. Datele contrastează cu cele ale unor retaileri mari din Marea Britanie, între care Tesco şi Marks&Spencer, care au anunţat scăderi ale vânzărilor.

În trimestrul al patrulea, vânzările de retail au avansat cu 0,4%, potrivit institutului britanic de statistică.

Faţă de anul trecut, vânzările de retail au crescut cu 5,3% în decembrie, cel mai mult din ultimii nouă ani. Excluzând vânzările de carburanţi auto, vânzările de retail au urcat cu 2,8% în decembrie, faţă de noiembrie, şi cu 6,1% faţă de intervalul similar din 2012.

Lira sterlină s-a apreciat cu 0,5% în urma informaţiilor, la 1,64 dolari pe unitate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici