"Aceste pieţe se apropie de un moment de referinţă. Odată cu creşterea gradului de penetrare a Internetului, asistăm la un interes sporit pentru serviciile de publicitate online", a arătat Mehta.
El a spus că, în România şi Turcia, precum şi în Vietnam, Filipine şi Malaezia, gradul de penetrare a Internetului este de peste 20%.
În prezent, publicitatea online din statele emergente atrage doar 2% din sumele totale în dolari cheltuite în acest sector, comparativ cu peste 15% în Marea Britanie şi 10% în Statele Unite.
Yahoo! anticipează că, în următorii trei ani, veniturile obţinute de companie din publicitatea online pe pieţele emergente vor înregistra un ritm de creştere superior ratei de 30% consemnată la nivelul industriei, în condiţiile în care numărul utilizatorilor Internetului este în creştere, inclusiv prin intermediul telefoanelor mobile.
Peste 130 de milioane de utilizatori ai Internetului folosesc serviciile Yahoo! pe pieţele emergente din Asia de Sud-Est, India şi America Latină şi 500 de milioane la nivel mondial.
Mehta a spus că numărul de utilizatori ai serviciilor online prin telefoane mobile va creşte de 2-5 ori mai rapid pe pieţele emergente decât în cazul serviciilor tradiţionale de Internet.
Yahoo!, al doilea mare furnizor de servicii online după Google, intenţionează să aplice pe pieţele emergente o strategie agresivă de dezvoltare a reţelei de vânzări, marketing şi de personal tehnic şi să mărească investiţiile în infrastructură, cum ar fi în centre de date.
Potrivit unui studiu realizat în luna mai de firma de cercetare a pieţei comScore, site-urile Yahoo! sunt mai populare în regiunea Asia Pacific decât cele ale Microsoft şi Google.