- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (27.01.2015, 15:26)
- Ana Maria Petcana
Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum"
Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum" şi susţin că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi, iar consumatorul ar beneficia efectiv de preţ doar dacă navighează tot timpul pe Internet şi merge rapid în magazin.
Urmărește
468 afișări
Marile reţele comerciale nu susţin introducerea platformei online "Monitorul preţurilor de consum" (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"După cum este binecunoscut, în activitatea de vânzare desfăşurată de marile lanţuri de retail modificările de preţ pot apărea cu frecvenţă zilnică, iar în unele cazuri chiar de mai multe ori în aceeaşi zi, în funcţie de dinamica pieţei. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ ar trebui să aibă acces neîntrerupt la Internet, precum şi posibilitatea de a se deplasa rapid la locaţia respectivă", se arată în comunicatul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
Cu alte cuvinte, un astfel de sistem va fi foarte greu de utilizat de o gospodină din Titan care nu navighează permanent on-line şi are la dispoziţie doar mijloacele de transport în comun (altfel costul transportului ar putea depăşi avantajul preţului redus) pentru a se deplasa la un magazin din Chitila în timp util pentru a "prinde" reducerea la mălai, exemplifică AMRCR.
Asociaţia a informat, în scris, că nu susţin introducerea platformei online atât Consiliul Concurenţei, cât şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cei trei suspecți arestați de poliția olandeză în cazul furtului Tezaurului Dacic vor fi reținuți pentru încă 2 săptămâni
-
Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru accidentul din 2 mai. În accident au murit doi tineri. Decizia nu este definitivă
-
Scandal între vecini în Capitală: Bătrân agresiv, imobilizat de poliţişti. Surse: Cel agresat ar fi David Popovici
-
WhatsApp spune că jurnaliştii şi membrii societăţii civile au fost ţinta unui spyware israelian
Guvernul a aprobat în noiembrie un memorandum privind crearea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum. Platforma online va afişa săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei. Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilor care vor putea compara preţurile şi identifica magazinele de unde pot cumpăra alimentele de bază la cele mai mici preţuri, iar pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat marţi că monitorul preţurilor va fi disponibil până la sfârşitul anului şi va cuprinde preţurile practicate de fiecare reţea de magazine în parte, în fiecare oraş în care acestea sunt prezente.
"Nu înţelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat memorandumul privind înfiinţarea Monitorului preţurilor, într-o lipsă totală de transparenţă şi fără consultarea prealabilă a părţilor vizate de acest proiect. Executivul pare să nu se fi gândit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora să rămână competitivi pe o piaţă extrem de sensibilă la costuri", a declarat în comunicat Delia Nica, directorul executiv al AMRCR.
Lansarea acestui proiect are loc în contextul negocierilor de la nivelul Comisiei Europene privind crearea unui instrument similar care să asigure transparenţă pe lanţul comercializării produselor de la producător până la raftul magazinelor.
Potrivit Consiliului Concurenţei, un proiect similar a fost realizat de guvernul Greciei, prin Ministerul Comerţului şi a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a preţurilor cu 7%.
AMRCR consideră că modelul din Grecia este total neinspirat, având în vedere că este o piaţă unde nu sunt prezente mari lanţuri comerciale internaţionale, situaţie comunicată atât Consiliului Concurenţei, cât şi ANPC.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach şi Mobexpert.
Citește pe alephnews.ro: NATO îi va propune lui Trump să extindă prezența alianței în Arctica , transmite agenția DPA
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Produsul adorat de români în comunism care a reapărut în magazine. Costă doar 1.79 lei în Mega Image
CANCAN.RO
David Popovici a cerut ordin de PROTECȚIE după ce un vecin a vrut să-i dea foc la bolidul de 150.000 de euro!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe