- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.04.2020, 17:23)
- Gabriela Pătrulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Marinarii români doresc să muncească: Vrem să fim recunoscuţi ca „lucrători cheie” pentru economie
Navigatorii cer autorităţilor să fie recunoscuţi drept „lucrători cheie” pentru economie, să fie exoneraţi de carantină şi să le fie permisă deplasarea la nave prin curse charter, în condiţii de siguranţă.
Urmărește
2373 afișări
Navigatorii blocaţi pe nave sunt nevoiţi să lucreze până la 18 ore pe zi deoarece nu există posibilitatea schimbului de echipaj. Colegii lor, rămaşi acasă, sunt în carantină instituţionalizată şi nu pot pleca la nave pentru a-şi ajuta colegii.
Printre cei lăsaţi la urmă în ordonanţele militare, sunt navigatorii.
Cristian este timonier fluvial. Numărul zilelor de muncă pe navă s-a dublat faţă de planurile iniţiale. De la 21 de zile, astăzi se află în ziua 45 de muncă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
„În momentul de faţă, colegii noştri sunt blocaţi, acasă, în carantină instituţionalizată şi nu se pot deplasa la bordul navei. Noi trebuie să rămânem extra pentru că nu avem zboruri către casă. Nu sunt oameni care să vină la bord, nu sunt oameni care să ne schimbe pe noi şi nu sunt oameni care să facă în continuare posibil acest transport”, spune Cristian Obreja, timonier fluvial.
Ovidiu Vasilescu, marinar fluvial, spune că fiind forţaţi să stea mai mult timp la serviciu, marinarii vor fi supuşi la un stres suplimentar.
„Fiind forţaţi să stăm mai mult timp la seviciu, vom fi supuşi la un stres suplimentar, care poate duce la accidentări. De multe ori suntem nevoiţi să muncim 12 ore, chiar şi 18 ore, foarte multe nopţi nedormite, să nu mai vorbim despre starea mentală precară, fiind practic inchişi pe vapor”, spune Vasilescu.
Liviu Carp este căpitan fluvial la o societate franceză. Acesta stă acasă, deşi este dispus să muncească. Ordonanţa Militară Numărul 8 i-a anulat zborurile spre navă.
„Nu am mai putut pleca la navă şi, implicit, colegii noştri nu au putut veni acasă. Pe când celelalte state europene au lucrat şi au ajuns la un acord comun pentru a sprijini personalul navigant şi a-l considera ca personal cheie pentru motorul economiei europene”, a spus Liviu Carp.
Ovidiu Vasilescu, marinar fluvial, ar fi trebuit să facă schimbul de tură cu colegii blocaţi pe vas de o săptămână.
„Vrem să obţinem catalogarea navigatorilor ca muncitori cheie pentru economia globală şi să ne fie facilitate schimburile de echipaje”, a spus Vasilescu.
Cristian Obreja, timonier fluvial, cere să se deblocheze zborurile pentru marinari.
„Să deblocheze aceste zboruri pentru navigatori. Având în vedere că noi suntem aceeaşi echipaj pe o perioadă lungă de timp şi nu avem acces în locurile publice. Noi nu ar trebui să fim instituţionalizaţi deoarece suntem deja într-o carantină la bordul navei. Să deblocheze aceste zboruri pentru navigatori”, spune el.
Conform Autorităţii Navale Române, în 2019, erau peste 30.000 de navigatori atestaţi pentru sectorul maritim şi peste 14.000 de navigatori, pentru cel fluvial.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Ford România a donat 25 de maşini pentru autorităţi. Maşinile sunt folosite pentru a le duce cumpărăturile vârstnicilor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe