Dan Air anunţă mutarea tuturor operaţiunilor de pe Aeroportul din Braşov la Bacău
„Aşadar, programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esenţiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă şi lipsa de facilităţi oferite companiilor aeriene – sunt motivele care determină Dan Air să îşi mute cursele pe Aeroportul Internaţional din Bacău. Mai mulţi operatori aerieni români şi străini aşteptau prelungirea programului Aeroportului Braşov. În urma plecării Dan Air, pe aeroportul din Braşov va mai rămâne o singură companie aeriană”, arată compania într-un comunicat remis miercuri presei.
Dan Air a început să zboare de pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav imediat după inaugurarea lui, în luna iunie a acestui an şi a fost, timp de două luni, singurul operator aerian care efectua curse regulate de acolo.
„Dan Air şi-a dorit astfel să contribuie la fructificarea investiţiei de 120 de milioane de euro din banii publici. La data de 1 septembrie 2023, Dan Air a transmis Aeroportului Braşov orarul de zbor pentru sezonul de iarnă, când trebuia să între în vigoare prelungirea programului de funcţionare, de la 12, la 16 ore, aşa cum a fost promis de către autorităţile locale. Pentru a se asigura că Aeroportul Braşov va fi operaţional şi în condiţii de vizibilitate redusă, a adresat o scrisoare către autorităţile locale şi cele centrale şi a cerut clarificări şi confirmări pentru noul program. Astfel, Dan Air plănuia să aducă la Braşov încă o aeronavă, pentru a creşte frecvenţa curselor şi implicit a traficului de pasageri. Urma ca frecvenţa zborurilor pe săptămână să crească, la fel şi numărul de destinaţii (se adăugau Paris, Malaga, Roma, Dublin, Tel-Aviv, Dubai şi Olso). Răspunsul a venit abia pe 30 octombrie, odată cu anunţul oficial de amânare a prelungirii programului până în 2024”, arată compania aviatică.
„Aeroportul Braşov a demonstrat un potenţial imens şi s-a clasat deja în topul celor mai importante aeroporturi din România. Este o investiţie strategică şi de importanţă naţională care continuă să fie neglijată, despre care se vorbeşte de ani de zile şi când este gata, autorităţile descoperă că nu au personal calificat suficient sau capabilităţile tehnice ale acestuia nu sunt aprobate la nivelul la care să permită operarea aeroportului într-un mod eficient şi în condiţii de siguranţă. Trebuie să menţionez că Dan Air nu a beneficiat şi nu beneficiază de niciun sprijin din partea autorităţilor locale pentru stimularea creşterii traficului de pe aeroportul din Braşov, chiar dacă mare parte dintre aeroporturile din ţară oferă aceste facilitaţi/subvenţii per pasager sau alte servicii gratuite. Dan Air a achitat tarifele cerute de aeroport şi nu le-a negociat niciodată, tocmai pentru a susţine dezvoltarea aeroportului. În pofida caracteristicilor de funcţionare ale Aeroportului Braşov, echipa Dan Air s-a încăpăţânat să opereze pe Braşov pentru că am crezut în potenţialul acestui oraş şi am dorit să susţinem dezvoltarea lui. Dan Air a
Compania anunţă că, din data de 13 noiembrie, programul de iarnă propus de la Braşov se va opera conform programului, pentru destinaţiile principale din Europa, cu decolare şi aterizare de pe Aeroportul Bacău, urmând ca din 11 decembrie operaţiunile să fie mutate complet pe aeroportul din Bacău.